Ventilationsrist til indvendig dør

Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig at sætte en ventilationsrist a la den her
i vores badeværelsesdør. Vores ventilator kører forevigt medmindre vi åbner døren lidt, så der kan trækkes ny luft, fra huset, ind på badeværelset og erstatte det fugtige der suges ud.
Men... Jeg kunne godt tænke mig et sæt i ca den form jeg har linket til, men med muligheden for at kunne lukke via fx en skyde funktion.
Det kan jeg bare ikke, for guds skyld finde.

Er der en der kan hjælpe mig ??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det fordi der er en sensor i udsugningen, den måler luftfugtigheden og stopper først når fugtigheden ikke er for høj.
Du kan bare skifte den med en uden sensor så køre den kun når du tænder for den.

Det efter min mening måde nemmer og pænere end at begynde at lave "huller" i døren.
Dog skal man så lige ha i mente at hvis i slukker for udsugningen for tidligt kan der være for meget fugt i luften og på sigt skabe udfordringer med skimmel osv..

P.s
Hvis du rigtig heldig kan du indstille din nuværende udsugning så den stopper før.
Jeg kan sagtens følge din tanke, men igen at "ødelægge" døren... Bliver nok en øjebæ :)
Tak for budet.
Jeg er godt med på hvorfor den bliver ved med at køre.
Men jeg er ikke enig i at det er grimt med en rist. Det er ikke det pæneste i verden, men vi har brug for ventilationen i vores gamle hus, og dette er ser jeg som en ok simpel og ikke for grim måde at løse det på.
Men du skal have tak for at give dig tid til at svare 
Så noget i denne stil eller ? Lindab InDomo skydespjæld

Kan ikke finde en som du linker til :) Men hvad med denne tanke ?
En vindueventil, den er meget smal og tænker man kan finde en eller 2 der ret pæne og diskrete ?
vinduesventil. Bare en tanker :)
Det skydespjæl er ikke helt dumt. Det er i hvert fald i den retning.
Har kigget på dem fra vinduer. Men de stikker tit lidt ud. Så jeg er bange for at man vil slå tæerne imod dem. Og så er det ikke meget ved 😃
Jeg tænker at det er en b-løsning med en rist i døren. Det er jo ikke alle lyde fra badeværelset der egner sig til at blive forhøjet med et hul i døren.

Det naturlige ville jo være at trække luft ind via en luftventil i vindue, loft eller ydervæg.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Det er netop pga lyde at vi vil have det med en skyder.
Der er mulighed for at trække luft ind i siderne af de gamle vinduer. Men vores oplevelse er, at sensoren i de forskellige udsugninger, blot opfatter den fugtige luft udefra, og bliver ved med at køre. Så er det jo for evigt.
Men ved at åbne døren ud til badeværelset, så tømmes det for fugtigt luft og erstattes af tør luft fra resten af huset.
Det har også betydet en ok udluftning, når døren var på klem.
Jeg ved ikke lige hvad i laver på badeværelset, som støjer så meget, at det er nødvendigt at lukke for lyden  
Men hvis det ikke er et ufravigeligt krav, at der skal kunne lukkes, så kan man skære et stykke af døren, således at der kommer en sprække under denne. Dette er en lidt mere diskret måde at sikre erstatningsluft end en egentlig rist.

jenshøj skrev den 13-01-2022 13:42:35

Jeg ved ikke lige hvad i laver på badeværelset, som støjer så meget, at det er nødvendigt at lukke for lyden  
Men hvis det ikke er et ufravigeligt krav, at der skal kunne lukkes, så kan man skære et stykke af døren, således at der kommer en sprække under denne. Dette er en lidt mere diskret måde at sikre erstatningsluft end en egentlig rist.

 Evt med en børsteliste, som dæmper en del lyd men tillader luft at passere.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Dechbo skrev den 13-01-2022 13:29:45

Det er netop pga lyde at vi vil have det med en skyder.
Der er mulighed for at trække luft ind i siderne af de gamle vinduer. Men vores oplevelse er, at sensoren i de forskellige udsugninger, blot opfatter den fugtige luft udefra, og bliver ved med at køre. Så er det jo for evigt.
Men ved at åbne døren ud til badeværelset, så tømmes det for fugtigt luft og erstattes af tør luft fra resten af huset.
Det har også betydet en ok udluftning, når døren var på klem.

 Jeg har egentlig samme problem, og gider ikke høre på blæseren. Den går egentlig mere op i, hvor fugtigt der er udenfor end noget andet. Står den bare og kører drejer jeg den lige, og så må jeg huske at dreje den tilbage senere.

Hvis det er muligt ville jeg vælge en rist i loftet. Så er det ikke nyopvarmet luft, der måske har kostet en del at få op i temperatur, der suges ud.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis