Fuge hærder ikke

Jeg har været i gang med at fuge nogle steder på badeværelset. Ikke direkte i forbindelse med bruseniche men eksempelvis under vindueskarm og ved badekar. Tænkte at der skulle bruges en sanitetsfuge, så jeg købte sådan en "Bostik Silicone Build & Sanitary" i det lokale byggemarked. Det er godt nok et par måneder siden men jeg åbnede først for tuben for tre dage siden. Problemet er at lortet hærder ikke. Den er super blød og klistret og kommer af hvis jeg kører en finger på den. Fugen er nu tre dage gammel. Jeg går ud fra eneste vej frem er at fjerne den og lægge en ny.

Så, hvordan får jeg nemmest det af? Og hvilken fuge skal jeg lægge i stedet hvis jeg helst vil undgå Bostik fremover?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Silikonebaseret fugemasse kan blive for gammelt, og så hærder det ikke op længere. Mener der står dato for sidste anvendelse på de tuber, og ellers plejer det at være 1 år fra produktion. Har selv prøvet det, og endte op med at skulle skrabe det værste af igen, og så "vaske" resterne væk med acetoneklude.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 12-01-2022 20:29:52

Silikonebaseret fugemasse kan blive for gammelt, og så hærder det ikke op længere. Mener der står dato for sidste anvendelse på de tuber, og ellers plejer det at være 1 år fra produktion. Har selv prøvet det, og endte op med at skulle skrabe det værste af igen, og så "vaske" resterne væk med acetoneklude.

 Tak. Synes hverken der står sidste anvendelsesdato eller produktionsdato på. Jeg må finde en silikone fuge som så har det for at være sikker. Er der et alternativ til silikonefuge i vådrum eller er det altid det man bruger der?

Man bruger altid sanitetssilikone, da det både er meget fleksibelt og så er der et mughæmmende middel i, som hæmmer dannelse af skjolder (jordslåethed) på fugen.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis