Hvor mang Gb til styring af varmepumpe

Da vi påtænker at få opsat en varmepumpe i sommerhuset, men ikke vil investere i at få indlagt bredbånd, påtænker jeg at benytte mobilt bredbånd.
Er der nogen der har viden om, hvor mange Gb man typisk bruger om måneden, for at kunne styre varmepumpen fra hjemmet.

Mvh.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste gør det vel via sms, og ikke bredbånd ?
Ingen erfaring med varmepumpe,  men med mindre den afspiller musik og film samtidig med den varmer, er det vil nærmere målt i Megabyte? (Altså under 1Gb🙂)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

djaydjay skrev den 12-01-2022 17:50:07

De fleste gør det vel via sms, og ikke bredbånd ?

 Jeg har en kollega, som via en app, kan se forbrug/temperatur og styre varmepumpen hjemmefra. De har så indlagt internet i sommerhuset, men det har jeg ikke behov for ( endnu ) 😁

Ved ikke med forbrug, men kender da flere, hvor der hentes oplysninger om temperatur, driftstatus mv via sms.
Og hvor der ligeledes tændes via sms, når der er ønske om varmt hus ved ankomst.
Tror næppe, der er det store behov for meget mere i det daglige, medmindre man gerne vil nørde i de små detaljer.
For at tænde for varmen behøver du bare sende en SMS. Det samme gælder for at slukke for varmen. 

fase
Tak for jeres svar. Jeg kan da se, at jeg sagtens kan få de muligheder jeg ønsker, med sms-fjernstyring. Det virker til at være overskueligt. Så det gør jeg i første omgang.

Mvh. 👌
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis