Hvor mange ledninger?


Hej. Jeg har her indsat et billede, hvor jeg har klippet et jackstik (3,5 mm) over for at forbinde det med et andet, der går fra bagsiden af radio på min Ford Focus. Det skal bruges til AUX-indgang.
grunden er, at jeg ikke kan finde en adapter der passer.
Og mit spørgsmål:
da jeg af-isolerede kablet, fremkom der en gul og en rød + nogle "frie" kobbertråde.
skal alle tre dele bruges, eller det nok med gul og rød (For højre-venstre udgange)?
Stikket fra radioen har jo også en hvid i midten. 

Janp59
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har pt en trådløs fm-transmitter til telefonen, hvorfra jeg hører musik, men den falder konstant ud. 

Janp59
Alle 3 skal bruges. En bud vil være, at skærmen (de frie tråde) skal forbindes til radio gul, og at de to andre skal forbindes rød til radio rød og gul til radio hvid. Dette basseret på, at der er afstand mellem gul og hvid i radiostikket, og det derfor er mest sandsynligt at gul er til den fælles skærm.

Men mindre jeg misforstår dit billede, og det viser to ender af samme kabel?
jenshøj skrev den 12-01-2022 16:58:31

Alle 3 skal bruges. En bud vil være, at skærmen (de frie tråde) skal forbindes til radio gul, og at de to andre skal forbindes rød til radio rød og gul til radio hvid. Dette basseret på, at der er afstand mellem gul og hvid i radiostikket, og det derfor er mest sandsynligt at gul er til den fælles skærm.

Men mindre jeg misforstår dit billede, og det viser to ender af samme kabel?

 Det er to ledninger, der skal forbindes. Men er det logiske ikke at forbinde de samme farver til hinanden?


Janp59
Sådan som jeg husker det så er det 3 ledninger du skal forbinde. Sådan groft sagt så har de en fælles forbindelse og så har venstre sin egen og højre sin egen.
Måske du kan finde inspiration her:
 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis