skærme vindue ved bruser

TRRA
TRRA
1147 2770
Hej. Ved at lave bad. Vi har et vindue umiddelbart ved siden af brus.  Tidligere havde vi et forhæng foran lysningen når vi brusede, men det vil konen gerne af med.

Nogen forslag til en måde at skærme vinduet på? Der kommer fliser i lysningen. Vi skal stadig kunne åbne vinduerne.
- "Overvejer en glasplade i bunden, evt sat med magneter, og evt. flytte nederste anverfere 15 cm  op.
- overvejer to glaslåger på hængsler
- alupersienne
- "køkkengardin"

Mvh Troels
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JBuch
JBuch
3 2680
Jeg har selv sat vinduesfolie på mit badeværelsesvindue.
Så kan du fx sætte i de nederste 4 ruder, og så samtidig have udkig fra de øverste.
TRRA
TRRA Trådstarter
1147 2770
Har nok udtrykt mig dårligt - selvom der også er indkig der skal håndteres, så er det primære problem, at undgå for meget vand på selve vinduet. 

Mvh Troels
Annonce
Annonce
BOFH
BOFH
1634 8600
Har selv været der - endte med at flytte bruseren da jeg lavede nyt, det tog har forladt perronen kan jeg se ;-)

Tror den med de to glaslåger i hullet ville kunne indgå pænest, hvis man køber dem med mattering på ydersiden er indkig også løst, tænker det måske kan monteres som en art indvendig forsats på vinduet?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

TRRA
TRRA Trådstarter
1147 2770
BOFH skrev den 13-01-2022 08:50:43

Har selv været der - endte med at flytte bruseren da jeg lavede nyt, det tog har forladt perronen kan jeg se ;-)

Tror den med de to glaslåger i hullet ville kunne indgå pænest, hvis man køber dem med mattering på ydersiden er indkig også løst, tænker det måske kan monteres som en art indvendig forsats på vinduet?

/BOFH

Ja, enten skulle vasken være ved vinduet og en brusekabine midt for, eller brus ved vinduet. Der er ikke andre muligheder - udover at lave en ny kvist eller blænde vinduet og sætte velux i taget  

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Isolering af vinduesramme/karm
    Lav-Hus (læst 221 gange)
  2. Larm fra rør
    Fyr og opvarmning (læst 443 gange)
  3. Tryksikker vandhane
    Hårde hvidevarer (læst 461 gange)
  4. Risikoen ved gamle utilgængelige varmerør
    Lav-Hus (læst 202 gange)
  5. Én 3-faset gruppe med tre 16A stik vs. Tre 1-fasede grupper med hvert ét stk
    Lav-Hus (læst 467 gange)
  6. Coax kabel trukket bag væg
    Lav-Hus (læst 375 gange)
  7. Fugt og svamp i tag
    Lav-Hus (læst 224 gange)
  8. Hvordan mures en rund væg?
    Lav-Hus (læst 649 gange)
  9. Bruge loftsrum asbest
    Lav-Hus (læst 232 gange)
  10. Nedrivning af stald
    Lav-Hus (læst 189 gange)
Video