Hej LDS
Vi skal have trukket lys i en hestestald og har købt nogle LED armaturer som vi planlægger at få monteret. Det er denne model der er tale om:
https://www.plusled.dk/led-armatur/led-armatur-60cm-18w-4000k-ip65-cortez-3.htmlEfter at have modtaget et armatur kan jeg konstatere at det ikke kan skilles ad og at man derfor er tvunget til at bruge den ledningsstump på 20cm som kommer fra fabrikken og f.eks. tilslutte den i en forgreningsdåse. Ledning er en 2-leder på 0,5mm2.
Mit spørgsmål går på om det overhovedet er lovligt at tilslutte denne stump ledning i en forgreningsdåse? Jeg tænker at den herved må blive opfattet som en del af den faste installation (fremfor som tilledning) og derfor skal opfylde nogle andre krav til dimensioneringen (der sidder en 10A sikring på strømkredsen).