Vådrum med gulvkant op ad væggen

Hej alle
Jeg er ved at lave ny vådrumsmembran, men er i tvivl om hvordan løsningen bliver bedst, når jeg har et gulv, der går 5-6 cm op ad væggen. Er løsningen en god vådrumsfuge i bunden, eller hvad? Derudover har jeg eksisterende rør gennem lokalet, som jeg nødig vil afmontere. Hvordan laver jeg bedst vådrumssikringen rundt om “hullerne” i væggen? Hele mit badeværelse er vådzone. Mvh BK
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du lægger armeringsvæv i overgangen mellem gulv og væg - det samme ved rørgennemføring. 

Mvh Troels
Det er svært at svare på generelt - afhænger selvfølgeligt af hvad konstruktion du har - men ved ikke lige hvilket problem du tænker på - gulv 5 cm op ad væg???

Mvh Troels
Tjek, og ja selvfølgelig. Der er tale om et terrazzogulv, som jeg gerne vil bevare, samtidig med at jeg laver en vådrumsmembran. Jeg vedhæfter lige et billede :-) Tak for hjælpen! Mvh BK
Regler for vådrums membran er lidt forskellige om du bor i etage ejendom eller " ved jorden"
Du kan ikke lave en godkendt membran med den konstruktion. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej Erik. Tak for svar. Mig bekendt bliver der lavet masser af terrazzogulve med bassinkanter, hvor der samtidig skal laves vådrumsmembran. Hvorfor mener du ikke kan lave en godkendt membran?
Vh BK
Du kan sagtens lave vådrums membran og lave terrasse gulv bagefter. Det er præcis som at lægge fliser. Men du kan jo ikke få membranen ned på gulvet og det er en del af et godkendt membran.
Dit badeværelse består af betongulv og murstens vægge. Så er der kun krav om membran hvis du bor i etage byggeri. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. Men man laver jo, så vidt jeg kan læse mig til, ikke vådrumsmembran under terrazzogulv? Så der må man alt andet lige have brug for at lave en ny vådrumsmembran på væggen samtidig med at man beholder det eksisterende terrazzogulv. 

Jeg ville nok lave membranen med en strimmel ud over kanten af gulvet. Det smøres på normal måde. Når det er tørret op skæres af lige præcis langs kanten. Så vil eventuel vand fra væggen blive ledt ud på gulvet.
Jeg tror ikke det er efter bestemmelserne da man jo ikke kan opnå nogen særlig bred limning på kanten.
Er det lejlighed eller et plans hus ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay, godt tip - det kunne godt fungere. Og så måske en fuge b Det er lejlighed og der er ingen sikring i dag - og der har (7-9-13) ikke været problemer tidligere.
Mvh 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis