Maling hæfter dårligt

Er for et års tid siden flyttet i nyt hus. Inden indflytning fik vi en professionel maler til at male alle vægge, lofter osv. hvid, da vi på daværende tidspunkt ikke kunne tage stilling til andet. Vi er nu gået i gang med farver i et par af rummene, men har store problemer med at få malingen til at hæfte ordentligt. Når man ruller det på, ser det umiddelbart ud til at gå fint. Men bevæger man sig videre, og vender tilbage bare 10-20 sekunder efter, så er det som om at malingen slipper væggen i store plamager og følger med rullen. Det er selvsagt nærmest umuligt at få et ordentligt resultat, og jeg kan ikke gennemskue hvad der går galt. Vi har malet tidligere huse og lejligheder uden problemer.

Lidt info:

- Væggene er glatte. Formentlig filt, men jeg er ikke helt skarp på hvordan man ser forskel
- Den hvide maling der oprindelig er brugt er "Scotte 5 helmat" fra Beckers: https://beckers.dk/product/scotte-5 
- Den nye maling vi bruger er Jotun Lady Pure Color: https://www.jotun.com/dk-da/jotun/decorative/interior/products/lady-pure-color 

Nogen bud på hvad der går galt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den maling der er i forvejen er en vinylmaling - altså maling baseret på vinyl (EVA). Den er vist nok meget stærk og vaskbar, men du kan vist nok kun male den med vinylmaling - ikke akryl - som Lady!

Mvh Troels
Åh nej, det er ikke rigtigt!? Hvad i alverden stiller man så op?
Du må hellere undersøge det nærmere - jeg er ikke ekspert, og jeg kender ikke ret meget til vinyl (latex) maling. 

Ring til Beckers. De må kunne svare på om man kan bruge akrylmaling på Scotte - og hvordan. 

- Du kan selvfølgeligt fortsætte med Scotte serien - kan indfarves - eller anvend en tilsvarende Latex maling.

Mvh Troels
Prøv at slib væggen let i et område og se om malingen så vil hæfte.
Prøv også at give et område af væggen forankringsgrunder og se om det vil hæfte efterfølgende. 

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også