Krydsfiner i åben garage

Kære eksperter.

Min kone og jeg var lykkelige over en veloverstået ny tagkonstruktuion på vores dobbeltmurede garage i august 2021. Der er tale om et fladt tag, men med mere hæld end det minimalt foreskrevne, og dobbelt tagpap. Garagen er åben i den ene side, da vi har taget porten ned, men lukket i den anden (vi har dog siden boret huller i modsatte stern for at opretholde noget gennemtræk)

Vi er ikke så lykkelige i dag, da krydsfinerpladerne på allerede under et halvt år er blevet tungt jordslåede. Vi tror ikke, at der er tale om lækage i tagpappet, for det drypper ikke nogle steder, men vi frygter også denne mulighed.  Vi vil bare gerne vide, om så meget jordslåethed kan komme på så kort tid? Krydsfinerpladerne bliver svagt fugtige ved fugtigt vejr og så tørre igen ved blæsende vejr.

Vi håber på kyndig vejledning.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret typisk for krydsfiner, til sommer kan du give dem noget skimmeldræbende, og evt noget træbeskyttelse der er velegnet til formålet.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er meget som i MEGET ofte at der  forekommer mig og skimmel i osb plader, der er bl.a. en af grundene til at de fleste tagpap firmaer i dag anbefaler at man bruger tagbrldder og ikke plader... Men som  je_ns skriver så vent til det bliver sommer giv det en gang rodalon og skrub muggen væk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også