Ledning i stikkontakt

hej. I forbindelse med skifte af rammer og tangenter er en sort ledning hoppet af uden jeg så hvor den sad i før. Jeg har kigget på en stikkontakt i samme størrelse, men der sidder de øvrige ledninger ikke som på denne. Er der nogen der kan hjælpe med hvor den skal sidde? Se evt billede
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo svært at se da du ikke viser bagsiden af afbryderen Men det er helt sikkert at den ikke skal sidde i stikkontakten som er navnet på den nederste del.
Jeg vil tro du har en korrespondance afbryder ( tænding 2 steder ) og derfor skal din ledning sikkert op nedefra i afbryderen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand - tak for info mht. at den ikke skal i stikkontakten men i afbryderen. Hvorfor er det sikkert, at den ikke skulle i stikkontakten? (blot til god viden)

Jeg fik sat den på plads igen og det spiller! :)
Hvorfor er det sikkert, at den ikke skulle i stikkontakten? (blot til god viden).
I stikkontakten er der tre ledninger: fase (brun), nul (blå) og jord (gulgrøn). Det er alt, hvad der skal være i stikkontakten.

fase
Naturligvis som Fabrin skriver: Men sagt på en anden måde der er ikke plads til den der. Stikkontakt har 3 klemmer som alle er i brug til noget andet.
Den hopper ikke ud af sig selv men det kan ske at ledninger knækker hvis de har fået en ridse i kobberet under af-isolering så måske sidder der en lille stump i det ene hul. Den gør sandsynligvis ingen skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis