Ledning i stikkontakt

hej. I forbindelse med skifte af rammer og tangenter er en sort ledning hoppet af uden jeg så hvor den sad i før. Jeg har kigget på en stikkontakt i samme størrelse, men der sidder de øvrige ledninger ikke som på denne. Er der nogen der kan hjælpe med hvor den skal sidde? Se evt billede
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo svært at se da du ikke viser bagsiden af afbryderen Men det er helt sikkert at den ikke skal sidde i stikkontakten som er navnet på den nederste del.
Jeg vil tro du har en korrespondance afbryder ( tænding 2 steder ) og derfor skal din ledning sikkert op nedefra i afbryderen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Normalt hopper ledningerne ikke ud af fjederklemmerne af sig selv. Så det er også en mulighed, at den aldrig har være monteret. Men ja, et billede af afbryder bagfra vil kaste lys over problemstillingen.
ev elmand - tak for info mht. at den ikke skal i stikkontakten men i afbryderen. Hvorfor er det sikkert, at den ikke skulle i stikkontakten? (blot til god viden)

Jeg fik sat den på plads igen og det spiller! :)
Hvorfor er det sikkert, at den ikke skulle i stikkontakten? (blot til god viden).
I stikkontakten er der tre ledninger: fase (brun), nul (blå) og jord (gulgrøn). Det er alt, hvad der skal være i stikkontakten.

fase
Naturligvis som Fabrin skriver: Men sagt på en anden måde der er ikke plads til den der. Stikkontakt har 3 klemmer som alle er i brug til noget andet.
Den hopper ikke ud af sig selv men det kan ske at ledninger knækker hvis de har fået en ridse i kobberet under af-isolering så måske sidder der en lille stump i det ene hul. Den gør sandsynligvis ingen skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis