Udestue…., tilladelse?

Hej
Jeg bor i et halvt dobbelthus og ønsker en udestue der hvor min terrasse er. Den vil støde op til have væg ind mod nabo. Er der nogen som har erfaringer tilladelser fra kommunen? Er det muligt? Som jeg forstår må jeg ha op til 50m2 små bygninger på grunden… så behøver jeg tilladelse
vh Thomas 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at spørge på bygningsinspektoratet i din kommune?

fase
Som jeg har forstået det så skal der altid søges tilladelse når der bygges sammen med huset. Du kan lave et orangeri som er 1.5m væk fra huset uden tilladelse. Men der kan være andre servitutter på grunden når det er et dobbelthus.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
En udestue hører ikke sammen medreglerne for skure og lign. Læs mere her og bemærk at udestuer har deres eget pkt.
Byggetilladelse eller ej​​​

Kurt B. Andersen
Uhh, vi overvejede at købe et hus som vi mente behøvede lidt mere plads. Byggeprocenten var opspist. Vi tænkte så at tilføje en sydvendt udestue(som vi ville benytte som helårsstue) via den sydvendte terrassedør der var der i forvejen. Undersøgte hos kommunen og fandt ud af at der var krav.
Udestuen måtte ikke have opvarmning tilsluttet husets varmesystem, og terrassedøren måtte ikke fjernes.
Kravene i din kommune etc. må have styr på det, så spørg dem.
Somme tider er det ikke lettere at få tilgivelse end tilladelse!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis