Kompostkværn - hvilken

Jeg overvejer at investere i en eldrevet kompostkværn. Behovet er ikke så stort idet vi har en almindelig parcelhushave så det behøver ikke at være en supermaskine. Er der nogen der kan anbefale en rimelig maskine til en rimelig pris (ca 1000-2500)

På forhånd tak.

Mvh Jens
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg nægter at tro, at ingen kan svare på det (hold mig uden for - jeg nyder desværre kun haven og har ikke jeres glæde, som jeg misunder lidt))

Mvh. JørgenE
"So ein Ding müssen wir auch haben" tror jeg nok en herboende tysker engang i "fyrrerne" har udtalt, men det var nok ikke en kompostkværn han tænkte på.

Er det nu også sådan en du har brug for, eller har du en nabo, som har købt so ein Ding? :wink:

Med den almindelig parcelhusgrund, som du skriver du har, ville jeg vælge at kompostere mit haveaffald. Bræk større grene over, saml dit kvas i samme dynge som grenene, og du har lavet alletiders skjul til pindsvinene. biggrin biggrin

Bedre og ikke mindst billigere end en kompostkværn.

Mvh.
bodker

Ja, lyt til bodker; du får alligevel ikke en kompostkværn, du bliver glad for, indenfor din beskedne prisramme...

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Hej Jens

Hvis du mangler en kompostkværn, så sammel en mindre bunke grene, lån en god og stille en af en nabo. Mange billige kompostkværne støjer meget.
Giv han en kasse Øl hvergang. Du spare penge og naboen bliver glad.

Har boet i et villa kvarter, 100 m fra støj Per (ham med bla. den larmende kompostkværn, som blev brugt i weekenden)

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Hej

I har helt ret. Det er lidt åndsvagt at købe alle disse havemaskiner - men tanken kom til mig efter at have beskåret nogle af vores træer, 8 sommerfuglebuske, brombærkrattet, hindbærene, alt elefantgræsset vi har langs indkørslen (til vores koteletgrund........). Goood damn der er meget og erfaringen med at kompostere fx elefantgræs er ikke så gode og der ligger i forvejen tre kubikmeter i baghaven og kompostere - det tager tid. Så tænkte jeg at alt det gode grønne kunne findeles i kværnen og blive udlagt som "flis" i bedene.

Mvh Jens
Annonce
Hej

For et par år siden købte jeg en kværn til haveaffald (dvs. grene o.lign!).
Jeg ved godt at det nok er lidt over-kill på en lille villahave, men sådan
et 'fætter' måtte jeg bare have. Forbrugerinformation har testet:
http://www.fi.dk/test/haveudstyr/kompostkvaerne/

Det bedste råd er nok at finde en med langsomtgående kværn
af hensyn til digselv og naboer - selv har jeg en Bosch med snegl og
er glad og tilfreds med den. Såvidt jeg husker kostede den lige under
2kkr i Silvan. Det er fantastisk som en bjerg grene kan blive til
et par spande flis som lige kan ryge tilbage i bedet!

'..."flis" i bedene' - det er perfekt (hvis man altså kan tåle at se alt det
'rod' under sine planter) - selv går jeg også ind for 'fladekompostering' biggrin

Elefantgræs: måske det kan være lidt svært pga. de lange seje blade,
men noget bliver det da nok 'smadret' så komposteringen speedes op.

mvh
Jakob
Hej

Jeg købte den store fra bosch 2500 watt, for 2 år siden. Har været godt tilfreds,det har naboerne også, den støjner nemlig ikke.
Ps. vores have er godt nok på 5000 kvm. Så den er næsten for lille. Tager 4cm. gerne.
Hilsen Finderup
Man kan også sommetider være heldig at kunne leje dem lidt mere professionelt ved en anlægsgartner eller lign.

Det var guld værd at have en stor flisekværn stående, da jeg beskar mine træer i starten af februar. (4cyl. dieselmaskine, der tog grene op til 10-15Cm tykkelse!!) Så er går det pludselig temmelig hurtigt at få kvaset væk smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis