Susen i radiatorer

Der er en frygtelig susende lyd i radiatorerne i mit nye hus. Jeg er tilkoblet fjernvarme og har et et-strengssystem. Det er et stort hus med 2 etager og lyden høres i samtlige rum, også når jeg slukker for pumpen. Jeg har udluftet radiatorerne men det hjalp ikke. Hvad kunne årsagen være og hvad kan jeg gøre? Tak!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du har pumpe på dit system, har du sikkert også en varmeveksler. Prøv at lukke for tilgang eller retur på fjernvarmen for at se, om lyden forsvinder.

fase
S. Fabrin skrev den 09-01-2022 13:15:36

Da du har pumpe på dit system, har du sikkert også en varmeveksler. Prøv at lukke for tilgang eller retur på fjernvarmen for at se, om lyden forsvinder.

Tak! Hvor gør jeg så det? Alle rør og røde håndtag ser ens ud til mig.   (Se foto ovenfor i OP)

Når du har fjernvarme, må der også være en måler et sted. Foran måleren er der en ventil, som du kan lukke. Når ventilen ved måleren er lukket, er der ingen gennemstrømning i systemet, og støjen burde holde op.

fase
Umiddelbart er der stadig samme lyd. Altså efter jeg lukkede.
MHSA skrev den 09-01-2022 14:20:40

Umiddelbart er der stadig samme lyd. Altså efter jeg lukkede.

 Du har selvfølgeligt også slukket for pumpen? Hvis der med slukket pumpe og lukket for fjernvarmen stadig er støj, har jeg ingen ide om, hvor støjen kommer fra.


fase
  Selvfølgelig! Hvad kunne så være årsagen? Føler mig lidt skør men nu har jeg i hvert fald prøvet noget nyt i dag!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis