Coax kabel trukket bag væg

Jeg vil gerne fjerne et coax kabel, der kommer ud af min væg. Det er en tidligere ejer der har lavet det, så jeg ved ikke hvor det er trukket fra (Har det relation til internetstikket (data/tele)?). Hvordan ville I bære jer ad med det? -  bare klippe kablet?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal helst finde den anden ende, ikke fordi det gør så meget at have det klippet af og liggende ubrugt i væggen, men mere så du ved at det er koblet fra den fungerende installation.

Hvis du har internet eller tv over coax, så har det betydning for signalkvaliteten med en stump der hænger.

Hvis du får dit internet leveret over telefonlinjen, hvilket man længe har været ved at gå væk fra, da dette er en dårligere løsning, så har det ikke indflydelse på dit internet.

Du må have nogle tv udtag eller samlingspunkter siddende et sted, hvor du kan afbryde den anden ende.

Du nævner"internet stikket" som noget specifikt/dedikeret? Du må vide hvad du bruger her.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 09-01-2022 10:57:43

Du skal helst finde den anden ende, ikke fordi det gør så meget at have det klippet af og liggende ubrugt i væggen, men mere så du ved at det er koblet fra den fungerende installation.

Hvis du har internet eller tv over coax, så har det betydning for signalkvaliteten med en stump der hænger.

Hvis du får dit internet leveret over telefonlinjen, hvilket man længe har været ved at gå væk fra, da dette er en dårligere løsning, så har det ikke indflydelse på dit internet.

Du må have nogle tv udtag eller samlingspunkter siddende et sted, hvor du kan afbryde den anden ende.

Du nævner"internet stikket" som noget specifikt/dedikeret? Du må vide hvad du bruger her.

  Med "internet stikket" mente jeg det her stik:
Det er det eneste sted eg kan forestille mig der kunne være noget..

Det er to forskellige linjer, og har ikke med din coax at gøre.

Prøv om du kan hive i coax ledningen i væggen, og se om den rumsterer et andet sted i boligen.

Elektronikteknikeren
Når jeg hiver i coax ledningen så flækker væggen, så det giver mig desværre ikke noget. Men hvis internettet går over den afbillede boks/linje - så er der måske ikke noget i vejen for at klippe kablet? 
Hvis du ikke på nogen måde regner med at bruge antennekablet, kan du bare klippe det.

fase
Har du en antenne på taget, som du ikke bruger?
Det er en lejlighedsbygning jeg bor i, så der er helt sikkert folk der bruger antennen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis