Redskabsskur - isolering eller hmm...

Har et redskabsskur med ståltag, som døjer med dryppende kondensvand..

Hvad er løsningen ... isolering, m/u dampspærre.. nogen som har en god idé
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Er det et nyt stråtag.???

------------------
Poul Erik

PE

Hej igen.
Du er helt sikker på at det er kondensvand.

Hvis det er kondens som kommer igennem kan underloftet "mellem spær" isoleres med en 100 mm. flexi a batts, herunder hænges en pe 0,15 mm. plastfolie og som afslutning kan der bruges en 19 x 100 mm. høvlet forskalling med en c/c afstand på 30 cm. Hvis du ønsker en underbeklædning kan der bruges 2 x 12 mm. gipsplader
Sammensætningen her vil så give en BD-30 brandkonstruktion.

------------------
Poul Erik

PE

Hej

Jeg vil egentlig af med kondensvandet som drypper ned, og gør alt fugtigt. Selve Skuret indeholder en kummefryser, og er uden støbt gulv, og der vil ved temp.svingninger udenfor, ske kondensering på undersiden af ståltaget.

Din løsning ser god ud, men lyder også lidt "vild" i forhold til at det er redskabsskur.

Alternativt er vel at lave en eller anden form for opsamlingsrender/afløb.
Tja det afhænger jo af hvad du vil behandle synptomerne eller sygdommen.

Hvis du er tilfreds med at lave render kan du jo gøre det men det fjerner jo ikke kondensvandet. Det koster såmend ikke specielt meget at lave den rigtige løsning men det tager jo lidt tid. Men husk på at din timeløn er 0 kr. og det er lækkert med et veludført stykke arbejde og tingene i skuret bliver ikke rustne i samme grad når du fjerner alt den slemme kondens...

Tænk over det og gør dit valg.

venligst Njord smile

MVH Njord
Annonce
Hej..

Jeg har egentligt også tænkt mig isolering mellem spær, og så en dampspærre inden gipsplader.. PE folien udgår den dampspærren ??
Ja det er dampspærre, og når rummet ikke er opvarmet vil nogen sige at det kan undværes. Men hvis du undlader kan din glasuld drysse ned, så sæt den op og du vil få et sted mindre hvor støv kan samles..

Venligst NJORD smile

MVH Njord

-- Du kunne også skifte dit ståltag ud med termo trapezplader, det er sikkert lettere og billiger. Det påstås at disse plader er fri for kondens, det har jeg ingen erfaring med, men det er der sikkert andre der har.

Mvh

------------------
Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis