Montage af stålvask i massiv bordplade

Hej

Vi har købt en ubehandlet stavlimet 30 mm asketræsplade til vores
køkken som vi ønsker at oliebehandle med Hvid Bordplade olie .

Vi har til at starte med mættet bagsiden med olie.

Nu skal vi til at montere en stålvask, den lægges i fra oven og har ku 1 mm tyk flang , så den ser "næsten ud som om den er plan limet.

Spørgsmål.

Når jeg har skåret ud til vasken, skal snitfladen så bare olieres ellr skal jeg smørre den med et tyndt lag silicone?( eller andet)
Kan jeg oliere bordpladen ( også mellem vasken og bordpladen inden jeg monterer vasken, ( jeg synes at have hørt at silicone ikke binder på oliebehandlet træ?)

Er der andre muligheder end Silicone til at tætne mellem bordplade og vask, evt en masse der kan binde på en olieret plade.

Jeg vil helst gøre dette rigtigt første gang så jeg slipper for at få opfugtning af bordpladen.

Er der nogen der hart en "køreplan# for dette?

MVH
Kim

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved godt det ikke er det du spørger til, men jeg vil virkeligt anbefale jer at få bordpladen hvidlakeret. Jeg har set så mange tilfælde af olierede bordplader og vask - og det bliver bare hurtigt træt og slidt at se på. Et er, at der skal tørres meget omhyggeligt op, for at der ikke skal sidde vand i det lille hjørne mellem stål og træ, noget andet er, at opvaskemiddel hurtigt tager olien og farven ud af træet.

I de fleste tilfælde ender man med revner mellem stave og en slidt jordslået finish efter 3-4 år - bare et velmenende råd. 


Mvh Troels
Helt enig med TRRA, har netop denne løsning (oliebehandlet) og ja den er desværre ikke holdbar i længden.
Man skal venligeholde bordpladen konstant og alligevel er der ringe efter vand, fedt osv..

Jeg ved godt pladen ser mega lækker ud med en oliebehandling, den tro mig det på lånt tid. 
Jeg har selv planlagt at få min bordplade slebet i bund og få den hvidlakeret. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis