Anbefaling af husalarm

Hej jeg har i julen været lidt uheldig og vil hør om nogen har gode erfaring ger med alarm systemer.

jeg vil helst nøjes med et system uden abb og har også kun brug for at overvåge at vinduer ikke smadres. Jeg har fundet 2 som kunne være kandidater. et `ajax anlæg` Eller `hikvision`  men andre bud er velkommen Hvis i kender til nogen.
hikvision ser smart ud (men er også et dyrere anlæg). Ajax er lidt billigere og har nogle følere som jeg syntes ser interessante ud.

til Ajax anlægget kan få følere som detektere glasbRud. Et anlæg med 4 af disse strategisk placeret ville kunne overvåge mine ruder

kan det anbefales ?

jeg vil gerne undgå at jeg (og andre) skal tænde og slukke for alarmen, og her tænker jeg glasbruds detektore er gode da de jo kun aktiveres ved en smadret rude ? (Tror jeg) og der ed kan alarmen være aktiveret 24/7 uden at gå af i utide.
bevares taber et af mine børn et glas går det nok at den hyler, bar det ikke sker hver gang vi ridser en kniv i en tallerken.?

er der nogen her som har erfaring med disse glasbrudsdetektore og evt falske alarmer ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Akustiske glasbrudsdetektorer har den ulempe, at de ikke reagere hvis vinduet opbrydes eller hvis glasset aflistes. Til private hjem er de ikke super gode, men mere målrettet erhvervsalarmer med forsikringskrav. Hvis tyven først kommer indendøre via et opbrudt vindue, er der frit lejde til at gennemrode huset, hvis man ikke har andre detektorer til at detektorer tyven. Jeg vil derfor som minimum sikre huset med rumdetektorer og evt. supplere med åbningskontakter på døre og vinduer. Du kunne evt. kigge på Jablotron JA100 som virkeligt er et godt system med mange udbygningsmuligheder.
Du kan læse meget mere om Jablotron JA100 her:
https://www.jablotron.com/dk/jablotron-produkter/alarmer/alarmer-til-huse/


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

tak for svar
jeg har velfac vinduer og døre, så de kan ikke listet af ude fra.
så enten skal de brække dør/vindue op eller smadre en rude.
og i de fleste tilfælde vil se nok vælge at smide en sten igennem glas og åbne teresaedøren.
enig i at der mulgivis stadig skal være en enkelt rumføler i køkken/alrum

men vil glasalarme virke og vil den også gå hvis man taber et vinglas på flisegulvet
Det er sjældent at glas knuses ved indbrud. Især hvis det er store ruder. Hvis det er de moderne Velfac vinduer med tynde rammer og alu udvendigt, så er de meget nemme at opbryde.
De akustiske glasbrudsdetektorer “lytter” på nogle bestemte frekvenser. Om et knust vinglas vil være nok til at udløse dem ved jeg ikke med sikkerhed. Men jeg ville være påpasselig med at opbygge et alarmsystem der overvejende bestod af akustiske glasbrudsdetektorer. Det er virkeligt sjældent vi opsætter dem hos private. De er som regel relevante ved erhvervs installationer eller i butikker, hvor der er et forsikringskrav - og da er der forlængst allerede krav om åbningskontakter på døre/vinduer, samt rumdetektorer der overvåger værdigenstande som fx varer, udstyr, m.v. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ajax er et godt system.
Vil mene det bare er en vanesag mht at aktivere/deaktivere alarmen.
Jeg har og ville også igen vælge deres bevægelsessensor med både infrarød og microwave.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis