Hej folkens.
Jeg har før skrevet et indlæg om mit loft som har fugt/kondens problemer i frosttvejr.
Jeg har her i weekenden sørget for at der er kommet korrekt ventilation ved loftsfoden og jeg tror det kommer til at hjælpe med fugt/kondens problemerne. Der er i hvert fald kommet en lille "vind" deroppe nu. Der var Isoleret helt op til tagpladerne hele vejen fra tagfoden og 1 meter indad mod midten, hvilket jeg tror er sket ved efterisolering som blev foretaget da taget blev skiftet for 16 år siden. Da der er tale om et rækkehus er det jo kun muligt at få ventilation ved tagfoden, så ventilationen har været meget sparsom må man sige.
Men i den ene gavl er der lagt noget isolering et par steder mellem en bjælke og taget. Det kan man se på det vedlagt billede. Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen kunne fortælle hvilken funktion dette har? Der må være en grund til at det er blevet lagt. Men hvorfor kun mod den ene nabo? Men det er ret vådt et af stederne hvor træet også ser meget opfugtet ud. Jeg har egentlig lyst til at fjerne dette isolering, men jeg vil lige høre om dette er en dum ide?
Tak som altid for gode indput her på siden.
MVH.
Mark