Stuegulv i beton

Jeg skal til at støbe terrændæk i et rum i et gammelt hus, og har gravet ud og lagt 15cm leca og flamingo ud. Oven på det skal der radonspærre, rionet og gulvvarmeslanger. Jeg regner med at få vibfri beton leveret på bånd. Jeg er dog i tvivl om fugt/radonspærre, da der skal trægulv ovenpå betonen. Hvis der lægges fugtspærre under trægulvet, og der også ligger folie på flamingoen, spærrer jeg så ikke fugten inde i betonen?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...og lige et par tillægsspørgsmål. Det er første gang jeg støber gulv, og jeg håber ikke mine spørgsmål er alt for dumme.

Mit fundament er kampesten, så det er svært at lave polystyren kantisolering udadtil. Jeg har fyldt op med leca langs flamingoen, men har svært ved at finde en løsning til der, hvor betonen møder fundamentet. Er der en god måde at gøre det på?

Hvordan med flydebeton og lecanødder/flamingo kantisolering? Vil nødderne/flamingostrimlerne i kantisoleringen ikke flyde op til overfladen, hvis der ikke er lagt folie? Eller skal der lægges dug?

Hvis betonen er mere end 10 cm tyk, mener jeg da et det gælder som radonsikring. Så skal du bare sikre i kanter.

Hvis der er ujævnheder ud til kanten, ville jeg bare fylde op med småstykker flamingo. Dem kan man få i poser (til en alt for høj pris).

Skal det forstås sådan at du i alt for 15 cm  leca og flamingo til sammen, eller blot 15 cm leca?
Og hvor stort er rummet?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Løs flamingo/leca flyder op hvis der løber beton under isolering er du virkelig i problemer. 

Tak for svar. Rummer er 4X4m, og har en enkelt ydervæg med fundament.

Så er der vel ingen vej udenom at lægge folie ovenpå isolering og kantlister?

Annonce
Jeg kender ikke betonpriser  men er det ikke en vildt dyr løsning, at få pumpet beton ind, I så lille et rum?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Måske hedder det ikke flyde beton, det er vibfri C25, DK-beton kalder det lavabeton. Og det kommer på bånd/slidske.
Jeg kan ikke helt gennemskue prislisten.  M3-prisen syner jo lav, men hvilke tillæg kommer oveni? Har du fået et tilbud?
Undskyld, det er jo slet ikke det du spørger om🙂 Jeg tænkte bare en pumpebil lød dyr, for 1,5m3

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Mener det er 1500/m3, 500 for båndlevering og 1200 for tillæg for lille læs. Så omtrent 6,5K med moms. Jeg er alene om det, og har ikke oceaner af tid, så det er jo klart dyrere end at blande selv, men det synes jeg ikke rigtigt er en mulighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis