Hue / Smartkontakt og Kiprelæ

Hej Alle
Jeg står og skal til at installere nogle Hue smartkontakter i de eksisterende fuga stikkontakter. Det betyder at jeg har i alle rum har fjernet Fuga afbryderen og samlet ledningerne i en muffe bagved og derefter indsat den "smarte kontakt" i Fuga rammen. Dermed får lampeudtagene konstant strøm og jeg kan styre via smartkontakten og min app. Alt er godt indtil nu hvor jeg er nået til min trappeopgang som har afbrydere der tilsluttet et kip relæ. Mit spørgsmål går på hvordan jeg samler ledningerne i de 4 afbrydere da jeg kan forstå jeg ikke bare skal samle dem som i en normal afbryder? Jeg har to kontakter som er 1-polet og to som dobbeltafbrydere hvor strømmen blandet andet også går til en udendørslampe.

Råd og vejledningen modtages med stor taknemlighed :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En løsning kunne være at beholde dine “trykafbrydere” i trappeopgangen og udskifte dit kiprelæ med denne Nordtronic Relay-box, som er Hue kompatibel https://www.proshop.dk/Smart-Home/Nordtronic-Box-relay-zigbee/2863647     Den fåes også med dæmper. Jeg har selv 10-12 stk af dem og de fungerer rigtig godt. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis de skal tages ud af funktion, så skal ledningerne ikke samles, men enkeltvis forsynes med muffer.
Der ud over skal du jo så have tændt for kip-relæet - det kan måske gøres på en knap direkte på det. Ellers skal mellemledningen fra kiprelæets udgang forbindes til fasen.

SimonDW skrev den 08-01-2022 18:24:44

Hej Alle
Jeg står og skal til at installere nogle Hue smartkontakter i de eksisterende fuga stikkontakter. Det betyder at jeg har i alle rum har fjernet Fuga afbryderen og samlet ledningerne i en muffe bagved og derefter indsat den "smarte kontakt" i Fuga rammen. Dermed får lampeudtagene konstant strøm og jeg kan styre via smartkontakten og min app. Alt er godt indtil nu hvor jeg er nået til min trappeopgang som har afbrydere der tilsluttet et kip relæ. Mit spørgsmål går på hvordan jeg samler ledningerne i de 4 afbrydere da jeg kan forstå jeg ikke bare skal samle dem som i en normal afbryder? Jeg har to kontakter som er 1-polet og to som dobbeltafbrydere hvor strømmen blandet andet også går til en udendørslampe.

Råd og vejledningen modtages med stor taknemlighed :)

 Simon hvilke hue kompatibel kontakt sætter du i fugarammen? Og hvordan skruer du det fast i væggen da det vel normalt er fugaafbryderen man skruer fast i indmuringsdåsen i væggen…. Håber det giver mening.


Jeg har nemlig sat hue kontakten fra ledhome og Per mejdal over min alm kontakt. Svigermor bliver forvirret over det og gæster bruger også den gamle kontakt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis