Fundament - isoleringsplader buler op

Hej alle,

Jeg er I gang med at lave et randfundament til ca 50 m2 udestue. Jeg er kommet så langt at jeg har fået gravet op, støbt randen, lagt sundolit, men pga julen nåede jeg ikke at få støbt det sidste betondæk på toppen, som lige som skulle lukke det hele af. Det sidste beton kommer om ca 4 dage først.

Problemet nu: isoleringen buler op forskellige steder, så jeg har fjernet et område for at se, og der er vand under 🥺 

Tænker jeg kan pumpe vandet væk, men er det normalt at det kan ske hvis man ikke får lukket af, nogen som ved det eller har prøvet det samme? Eller er der noget helt galt med mit fundament?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være grundvand der stiger op, men det må du så have bemærket under udgravning af fundament renden, men det kan naturligvis også være regnvand der samler sig. Især hvis du har lerbund og måske ekstra vand tilførsel fra tagflade på huset.
Der behøver ikke at være nogen galt med fundament /sokkel.
Du skal have vandet væk under støbning så isolering kommer på plads. Men når det er på plads med beton så skal vægten nok holde det nede.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
så en facebookvideo kan dog ikke finde den men der var der et husbyggeri hvor der var kommet vand i sandet og isolering begyndte at bule op? pga regn - der skulle alt isolering op og sandet udskiftes med tørt sand og stampes igen? - det var no-go at forsætte det var en synfører der påpegede det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis