Skrue ind ikke massiv skydedør

Hej
Jeg står i den situation, at jeg skal skrue et “hængsel” til en haspelås fast i en skydedør - men så vidt jeg kan se/hører, så er døren ikke massiv… Er det muligt at skrue noget fast i den alligevel, så det holder? Eller er det en umulig opgave…
Glæder mig til at hører fra alle jer klog hoveder😀
Med venlig og håbefuld hilsen
Daniel
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Døren er sandsynligvis lavet af noget tynd finer med en sandwich konstruktion af noget billigt materiale som måske er pap.... Det holder ikke at skrue noget fast i døren da finerlaget lager kun er få mm tyk.
Et bud kunne måske være gipsplugs? Eller Duopower. Men det bliver jo aldrig stærkere end den, antageligvis, meget tynde plade..
Hvis du er i nærheden, må du godt få 2 duopower 5mm-plugs🙂
Ellers er eneste mulighed at skrue  tæt på kanten, hvor der formentlig er en massiv ramme.. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det giver meget god mening! Tusinde tak for svarerne😀
Og tusinde tak for tilbuddet Lyhne1

Har i muligvis nogle ideer til en form for lås, som kan lade sig gøre, uden at skulle skrue i døren?
Har lidt en (nok dum ide), hvor man måske kunne bore det hul i vægen, der hvor skydedøren går ind i, og på en møde lave en anordning, hvor kan sætte noget ind, så døren ikke kan skubbes tilbage - er det en helt hjernedød ide? Hvis ikke, har i så nogle mulighed forslag til, hvordan sådan en løsning kan laves?😅
Så lidt🙂 Kan du ikke sætte et foto ind, af døren?
Hvad med en skydelås(skudrigle), der kører opad, I stedet?

Hvad mener du med at kører opad? Så skal der vel stadig skrues ind i døren? Eller har jeg misforstået noget?
Og jeg har desværre ikke mulighed for at tage billeder af den lige nu, jeg lægger nogle op lidt senere i dag😀

Annonce
Ja, der skal nok fastgøres noget.. det var bare en mulighed for at lave et anderledes træk.. 🙂

Hvis du søger på skydedørslås så kommer der billeder af låse som sættes ind i kanten af døren hvor der er enramme til at stive døren. Låsen har en krog som hager fast i låseblikket i væggen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
I stedet for at bruge skruer der jo ikke holder i en hul dør, så kunne du bruge små bræddebolte som går gennem hele døren og sættes fra modsatte side.
De yderste par cm. hele vejen rundt er massive, så du kan godt skrue i dette område.
​Alternativt så skift dørbladet til noget massivt, det koster omkring 600,- for sådan et dørblad, du kan flytte eksisterende beslåning over på den nye.​​​​

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også