Kloak lugt bagved toilet

Hej alle sammen

Vi er nye husejere til et skønt hus fra 60’erne, med masser af mulighed for at udvikle sine gør det selv evner :)

Vi kæmper med stærk kloaklugt fra toilettet efter vi var ude og rejse i juleferien. Vi startede ud med at rense kloakrørene med opvasketabs og kogende vand. Men det har ikke hjulpet.

Nu er vi ret sikre på lugten kommer bagved toilettet, hvor det samles med kloakken. Mit gæt er at det “lerede” materiale er blevet utæt og når vi trækker op så kommer noget af lugten. 
Hvad kan vi gøre for at udbedre dette?

Bonusinfo vi oplever at det er slemmere når det blæser og inden jul kunne vi lugt en jordet lugt ude ved vores toilet.

Det er ikke noget vi har oplevet det seneste 1,5 år vi har boet her.

Er nybegynder som husejer. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lerede er EverFix og du piller det op og lægger noget nyt i, eller også bare genbruge det eksisterende.
Rul det mellem hænderne så du får nogle gode ubrudte pølser du kan trykke godt tæt ned i mellemrummet.
Alternativt kan du forsøge at sætte en Klosetmuffe i, men det kræver afmontering, og kan måske drille lidt ift at få toilettet trykket helt i bund. Men det er også et forsøg værd.

Problemet kan skyldes overtryk i kloaken, eller måske en stoppet kloak, så kan du skabe udluftning et sted, måske ved din gennemløbsbrønd, eller ved en faldstamme over tag, vil det sikkert også hjælpe

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 08-01-2022 09:14:28

Det lerede er EverFix og du piller det op og lægger noget nyt i, eller også bare genbruge det eksisterende.
Rul det mellem hænderne så du får nogle gode ubrudte pølser du kan trykke godt tæt ned i mellemrummet.
Alternativt kan du forsøge at sætte en Klosetmuffe i, men det kræver afmontering, og kan måske drille lidt ift at få toilettet trykket helt i bund. Men det er også et forsøg værd.

Problemet kan skyldes overtryk i kloaken, eller måske en stoppet kloak, så kan du skabe udluftning et sted, måske ved din gennemløbsbrønd, eller ved en faldstamme over tag, vil det sikkert også hjælpe

 Tak :) vil prøve at rulle det ud igen.

Hvordan skal jeg skabe udluftning fra min gennemløbsbrønd eller fjerne forstoppelsen fra kloakken

i den anden kloak har jeg som sagt virkelig hældt meget kogende vand og opvasketabs igennem, så kan næsten ikke forstå, hvis den stadig er stoppet derfra. Det er en p-lås som sidder i vores kloak, hvis det hjælper.

Er nybegynder som husejer. 
Det med udluftning er nok ikke nødvendigt at tænke på hvis du får det tæt omkring toilettet. Så prøv det først

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis