Fuge til at isolere blottet kabel?

Jeg står og kigger på en ledning på badeværelset som har kortsluttet.
Det viser sig at den klovn der har lavet det, har afisoleret ledningen helt ind i murhullet så + / - kan lige nappe lidt til hinanden hvis der er fugt nok.
Ledningen er i 2m højde, så det er ikke noget farligt som sådan, jeg ville bare gerne isolere den hvis nu uheldet skulle være ude.

Jeg tænker at smide noget vådrums silikone fuge ind i hullet mens jeg holder polerne adskilt og bruge det som en "seperator" / isolering og så lave overgang til "sundt" kabel.

Hvad siger i?

Jeg vil helst ikke skulle banke hele muren op, for det er sådan en gammel "stof" ledning, så den er sikkert lige så smadret hele vejen op.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at hugge lidt i muren, så du kan komme til kablet og lave en krympemuffe. Har du ikke et billede af det, som det ser ud nu?

fase
Er det stof ledninger i rør kan de skiftes.
Til dit spørgsmål Hvad siger i er mit svar. 
Din løsning dur ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kan du uddybe hvorfor den ikke "dur" ?
Stofkablet er ikke i rør.

Hvis man ikke gider til at banke en hel væg op, hvad kan man så gøre?
Det er ikke et spørgsmål om, hvad du gider. Din løsning er i allerhøjeste grad noget slemt fusk. Kan du ikke vise et billede af stedet, så det er til at se, hvad det drejer sig om? Hvad er det for et stofkabel? I min terminologi findes stofkabel ikke.

fase
Kan du se isoleringen af lederne, eller er kablet blottet hele vejen ind i trækrøret?

Jeg tænker om man kan nå ind med en krympemuffe omkring de blottede ledere, men det kræver at man kan komme tilstrækkeligt ned over lederens oprindelige isolering, da der skal være et minimum af overlap.

Du bør helt klart undersøge hvor den anden ende af trækrøret munder ud (andre dåser/lyskontakt i rummet?)
Det behøver ikke at være super besværligt at trække nye ledere igennem eksisterende trækrør, som før i tiden var med relativt bløde buk. Man kan evt. bruge nuværende ledninger til at trække de nye igennem.

Det vil være den rigtige løsning.

Edit: jeg ser nu at du skriver at der ikke er trækrør. Er du helt sikker på at lederne løber løst, og at der ikke blot er rør lige under dåsen, hvis man fjerne den kan man måske se det. Før i tiden var rør ofte ført frem til dåsen, men ikke helt ind, specielt ved underlag af træ.

Kan du lægge et billede op evt.?

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis