Chromecase VA Apple TV til udlejning

Hej jeg har et udlejningssommerhus hvor jeg er ved at sætte projektor op til `mini biograf`
jeg er meget i tvivl om hvordan gæster bedst og nemmest får noget vist på den.

allerhelst vil jeg have at de bare kan bruge sine egne Streaming app. Kravet er en løsning som virker problemfrit for både android og iPhone/ipad

jeg har meget begrænset erfaring med Apple TV og ingen med chromecast
med Apple TV er problemet at enten skal de benytte mine Streaming tjenester(tror jeg) eller også skal de logge deres egen ind.

hvis chromecast virker nemt og problemfrit for både Android og iPhone vil det måske løse den udfordring da de så blot bruger det de har på deres telefon.

nogle råd/erfaringer som kan bruges i et hus som har besøg af forskellige gæster
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med Android og Chromecast skal de kun være logget ind på deres egen enhed (og på dit wifi). Jeg har ingen erfaring med Apple, men måske noget tilsvarende er muligt dér. Så måske er en løsning at tilbyde både Chromecast og Apple TV?

Se evt. også denne tråd med lidt samme problemstilling.
Vi har sommerhus og bruger Chromecast.
For at det virker bedst, skal der være en fast internet forbindelse, som Chromecast er koblet på.
Når dine gæster kommer, skal de bare have besked om, at de tilslutter deres telefon eller tablet eller pc til dette netværk, så kan de streame deres egne programmer.
Hvis ikke der er en fast internertforbindelse, bliver det bøvlet, fordi de så skal lære at nulstille chromecast og selv lave internet forbindelse, hvilket vil kræve 2 enheder under opsætningen.

Kurt B. Andersen
Ok, jeg. Har fået mod på at prøve en chromecast. Tænker jeg prøver med den model fra Nokia - den koster 599 og burde dække behovet.

spørgsmål: når jeg pakker chromecast ud, skal jeg så logge ind på den (med en Google konto) eller kan man bruge den uden at jeg gør noget.
hvis jeg skal logge ind, bør jeg så bruge min egen eller skal jeg have lavet en `skygge konto` Som jeg bare bruger til sommerhuset.
 
Hvad kan den fra Nokia, som du har brug for? Er jo dobbelt så dyr.
Når man sætter chromecast op skal man logge ind på sin google konto. Det er der ikke noget problem i, da det jo kun er under opsætningen, at man er inde på kontoen,

Kurt B. Andersen
Nokia boksen er en Android Tv enhed. Man skal være logget ind med en google konto for at kunne bruge den. Også hvis man kun vil bruge cast funktionaliteten vil jeg stærkt gå ud fra.

Forskellen på Android Tv og chromecast er, at det første er en selvstændig enhed, som kan betjenes uden brug af telefon. Man installere apps direkte på den. Chromecast derimod kan kun betjenes fra en telefon.

Det lidt forvirrende er så, at Android Tv også indeholder Chromecast funktionaliteten, så den kan også styres fra en telefon.

Jeg foretrækker klart Android tv løsningen, da det er meget lettere at betjene i dagligdagen. Men til sommerhusbrug er en ren Chromecast måske at foretrække, da folk ikke kan pille ved indstillinger eller installere apps på den.
Annonce
gode input, var ikke klar over at der var forskel i brugen af chromecast og Nokia boksen.
jeg havde tænkt at vælge Nokia boksen da den har fast kablet netværk indbygget og audio out via optisk udgang - så primært pga tilslutnings forskellen
prisen for en chromecast med ekstern netværksdonogle nærmer sig Nokia boksen som koster 599
Kan nokia boksen godt bruges til chromecast alene og derved virke ens med chromecast (jeg kan vel blot gemme fjernbetjeningen væk)
hvis ikke så er det helt sikkert en chromecast jeg skal bruge.
Jeg kender ikke Nokia boksen, men andre kan betjenes direkte over hdmi med fjernbetjeningen til tv'et. Og så hjælper det ikke meget at gemme fjernbetjening til boksen  Måske det kan slås fra, eller måske det er muligt at lave en børneprofil eller lignende på boksen, så det ikke er muligt at ændre opsætningen af den.
Men ellers er det korrekt, at man kan caste til boksen direkte fra telefon uden at man har brug for at betjene boksen.
Jeg endte med at købe nokia boksen, da jeg kunne forstå at selve chromecast delen er den samme og
tilslutningsmuligheder  passede bedre.

boksen er helt perfekt. Den krævede ikke at jeg logger ind med en Google konto - så jeg lader blot vær med det.
chromecast er aktiveret og det ser ud til at spille fint fra en iPhone.
har testet med YouTube, disney og Netflix.

eneste problem som jeg er støt på er at da jeg testede at caste Netflix fra en iPad til boksen, så virkede det først da jeg havde logget min egen bruger på Netflix på Nokia boksen - lidt underligt at Netflix ikke virker med den konto som er logget på iPad’en.
disney+ virkede fint og her skulle jeg ikke først logge på,på Nokia boksen. Disney bruger blot den konto som allerede er logget på iPad og overføre tilsyneladende den info til chromecast.

jeg er lidt i tvivl hvordan Netflix virker hvis/når en fremmed iPad forsøger at streame via chromecast - vil den så måske kræve at jeg logger ud og den `fremmede` logger ind…..det må jeg teste ved lejlighed.

Tror Netflix har et andet setup/sikkerhed end andre tjenester. Min datter har Netflix og som den eneste tjeneste kunne hun ikke bare streame over på mit Apple TV. Alle andre tjenester virker 100%.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis