AEG l7fep947e

Hej alle søde mennesker..
Jeg har glemt adgangskoden til min gamle bruger derfor prøver jeg

Jeg har en AEG vaskemaskine
Model aeg l7fep947e

Købt for 4 år siden.. og har fungeret helt fint og perfekt.. Dog virker den lige pludselig ikke, altså den får ingen strøm..
Jeg har prøvet at tage stikket ud og prøvet en anden gruppe men det virker stadig ikke..
Har læst mig lidt frem til måske kunne det være en resistor.. Kan en venlig sjæl hjælpe mig…
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen hjælp?
En resistor betyder modstand og det er det ikke.
Får den ingen strøm eller vil den ikke starte ?
Hvis der overhovedet ikke er lys i display  så er det det første. Jeg ville så skifte alle sikringer i den sikrings gruppe den tilhører. Er det automatsikring så slås denne fra og kobles til igen. Kig efter om der er et stik et sted der er faldet ud stikkontakt bag ved maskinen f.eks. Der kan være ledning som har løs forbindelse ved tilslutnings sted.
Er der lys i display og den vil ikke starte, kan det være du skal give et ekstra tryk på lågen.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Jeg har fået koblet den strømmen fra og prøvede at sætte en stikprop på og prøvede på en ny gruppe, men intet sker.. jeg har også en opvaskemaskine på samme gruppe som kører her fint.. den stoppede med at virke lige pludseligt, der intet lys på display eller noget

Manglende strøm optræder næsten altid " lige pludselig" Der hvor den var koblet på tidligere kunne du montere en lampe og så se om der er strøm der. Selv om opvasker kører er der vel 3 sikringer. Her kan den ene være til opvasker og en anden til vaskemaskine.
Hvis der er strøm til maskinen så er det naturligvis inde i maskinen der er noget galt. Her er der ingen sikringer så det kan være støjkondensator hvor kablet går ind ( sjældent ) og endelig kan det være printplade til styring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik..
​Jeg har målt strømmen til 230V, kablet er der strøm på, men der sker Inte

printkortet er her, jeg fik af vide fra en tekniker at det kunne være elektrolyt de små øverste på 35V og en anden sagde modstanden, den grønne..
Annonce
Eller noget 3die, 4de etc.
Har du undersøgt hvad et nyt print koster?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Skal jeg opfatte det sådan at der er 230 V op til print. Strømmen kommer sikkert ind nederst der hvor den kraftige spole sidder. Der er også 3-4 elektrolytter samt en almindelig kondensator. ( virker ved veksel strøm )
Du har da ret i at det kan være mange ting. Elektrolytter og modstande viser ofte huller, buler eller er meget sorte hvis de er gået i stykker. Så kan man skifte dem og de nye går i stykker med det samme hvis man ikke samtidig finder årsag.
Det samme hvis der er en printbane bagpå der brændt væk. Det kommer også af en årsag et andet sted.
Jeg ser at en print til AEG vaskemaskine koster 1499 + 45 kr. i fragt. Og så er din specifikke type IKKE nævnt i den række som printet passer til.
Så mon det er risiko værd at gå efter 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har købt en multimeter. Kan jeg gøre noget med den? 
Det eneste du kan gøre er at måle om der kommer 230 V ind på maskinen / print. Og så se efter om der er stik der er faldet af, printbaner på bagsiden der er smeltet væk o.s.v.
Man kan ikke måle på noget som man ikke har diagram over og samtidig en stor viden om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis