Efterisolering vs ejerskifte

Hej.

Jeg har i denne uge konstateret hvid "svamp" flere steder på lægter/træværk på vores loft.

Jeg havde i dag en fagmand ude at vurdere sagen, og han kunne konstatere, at der er blevet efterisoleret, højst sandsynligt af de tidligere ejere, og denne isolering er lagt helt ud til tagpladerne, og derfor er der ingen ventilation på loftet. De har højst sandsynligt gjort det i god mening. 

Mit spørgsmål er så, er dette en fejl, der burde være beskrevet i tilstandsrapporten, og som de skal dække, eller er det bare en omgang vi må æde i os?

Vh 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det koster 5000kr i selvrisiko at få ejerskifte ind over, så det kommer an på hvor meget og hvor slemt det er, det kommer du ikke rigtigt ind på. Det burde være beskrevet i rapporten hvis det lå helt op imod taget.
Er det ikke meget, så flytter du isoleringen og giver svampen en gang Rodalon med en sprøjte. Er det større, må du få et tilbud og se om det kan svare sig at begynde med forsikringen. De tager ikke bare automatisk alt, det kan stadig blive en kamp at få dem til at betale, så igen, hvis ikke det er meget, så er det hurtigste og nemmeste selv at tage den
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I forhold til isoleringen, så er det hele vejen rundt den er gal, og det vil i følge tømmeren tage godt to dage at få lavet. Og han vil sige det nemmeste var at tage de nederste tagplader af, og tilpasse isoleringen fra den side af, så der skal jo også stativ mm med i beregningen. Hans ord. 

Mht svampen var han ikke bekymret, og generelt så spær mm fint ud, og det må kunne forvente af et hus fra midt 80'erne. Det vil nemt kunne fjernes.

Men med den manglende ventilation mente han, at det ville blive værre med tiden naturligvis. 
Det lyder som en meget fornuftig tømrer. De hvide plamager på spær er sjældent farlige, men det er naturligvis et tegn på fugtskade. Så få endelig det lavet.
Er det ikke beskrevet i generelle vendinger i rapport så ville jeg da prøve forsikringen. Men du skal nok ikke snolde pengene op inden de er der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har været igennem præcist det samme.
Du kan læse nogle af de gode svar jeg selv fik i denne tråd:

Fugt og skimmel på mit loft. | Lav-det-selv.dk

Jeg kan fortælle dig at ejerskifte forsikringen ikke var til at få noget hjælp fra overhovedet.

Jeg har selv ordnet ventilationen ved tagfoden og det var altså nemt selv at gøre. Det var bare at købe nogle sorte affaldssække, en isolationskniv, nogle støvdragter og støvmasker. Så kan man bare fjerne isolering indtil der er korrekt ventilation. Hvis man har lav loftshældning som mig, så er det selvfølgelig lidt bøvlet at kravle/møffe rundt og ordne isoleringen, men det er helt klart at foretrække frem for at betale en tømrer i dyre domme, fjerne tagplader og jeg ved ikke hvad.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis