Renovering af vådrum med ny vådrumsmembran (terrazzo gulv)

Hej med jer.

Jeg har et ældre badeværelse, hvor der er et fint terrazzogulv med bassinkanter, som går 4-6 cm. op ad væggen. Terrazzogulvet savner lidt pleje, men ellers er det i fin stand. Der er formentlig ikke lavet vådrumsmembran i sin tid, da badeværelset er lavet før det blev et krav. Badeværelset er kun 2,5 kvm, så det hele er at betragte som vådrumszone, ud fra hvad jeg har ladet mig fortælle.

Jeg har opdaget skimmel bag glasvæv, som jeg selvfølgelig gerne vil fjerne. Jeg har derfor fjernet glasvæv, vasket væggen med rodalon, og vil nu jo gerne lave en ordentlig vådrumssikring. Billederne er taget før jeg har vasket væggen med rodalon.

Jeg har dog svært ved at se hvordan jeg skal lave en effektiv vådrumssikring, når (terrazzo) gulvet går 4-6 cm. op ad væggen - hvordan kan jeg sikre, at det er tæt i mødet mellem væg og gulv? De fleste videoer til vådrumssikring er hvor gulv og væg mødes helt i nede ved gulvet, og der ser det jo ret simpelt ud.

Derudover så er der løs gammel spartelmasse/puds under det gamle glasvæv. Kan jeg nøjes med at fjerne det de løse steder, og så spartle på ny, lave vådrumsmembran og derefter sætte conteco på?  Jeg har vedhæftet et par billede, som viser mit badeværelse og problemstillingerne.

Vh ham der kæmper med badeværelset

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også