Dreje grenrør på faldstamme

Hej LDS’ere
Jeg er i gang med at planlægge udskiftning af mit køkken i min lejelejlighed. I den forbindelse har jeg brug for en VVS-kyndig som kan svare mig på om det er muligt, at dreje et grenrør på en faldstamme ca. 90 grader, da dette vil skabe plads til en vaskemaskine med reduceret dybde foran. Jeg er ikke selv VVS-mand, men antager at det bør være muligt for en VVS’er at gøre uden at noget går i stykker/bliver utæt eller hvad mener i?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde være en smal sag for en VVS'er, men du bør nok indhente tilladelse fra udlejer først for at undgå problemer ved fraflytning.

Tilladelsen skal selvfølgelig være skriftlig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 07-01-2022 12:09:23

Det burde være en smal sag for en VVS'er, men du bør nok indhente tilladelse fra udlejer først for at undgå problemer ved fraflytning.

Tilladelsen skal selvfølgelig være skriftlig.

 Tak for hurtigt svar!

Det tænke jeg nok. Det er klart, køkkenet skifter jeg som udgangspunkt heller ikke selv, da det er via. en køkkenudskiftningsordning i boligafdeling, men da jeg vil prøve at pladere for at lave plads til en vaskemaskine er jeg nødt til at vide om det kan lade sig gøre på forhånd.
lige netop dette grenrør er der ikke store chancer for at dreje , da det er stål
men det er rimeligt nemt at skære det ud og skifte
Muligvis, men det er stadig et job for en VVS'er, så proceduren jeg har skitseret er uforandret.   

Det er også min opfattelse at en duelig VVS'er næsten kan udfører mirakler.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
bredker skrev den 07-01-2022 14:48:53

lige netop dette grenrør er der ikke store chancer for at dreje , da det er stål
men det er rimeligt nemt at skære det ud og skifte

Hvad får dig til at tænke det, blot fordi det er stålrør? :) Jeg får sikkert svært ved at overtale dem hvis der skal laves et decideret indgreb, da de generelt er yderst rigide, så jeg vil meget gerne høre hvad problemet skulle være i blot at dreje det?

Annonce
Det burde kunne drejes. Det er stål ja, men med gummipakninger, som i plastrør, så lidt glidemiddel ned i samlingerne, så burde en VVS gorilla kunne dreje grenstykket.

Elektronikteknikeren
de er for det meste groet så godt sammen , at det bliver utæt når der vrides i det
Du afmonterer køkken, giver faldstamme et slag med hammer, beskadiget under afmontering af køkken.
som en god beboer skaffer du en VVS og monterer et nyt.
Et lidt bedre billede af det viser at det ser ud til at være temmelig tærret i samlingerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også