Udskiftning af hoveddør med puds omkring

Hej 😊
Håber der er et klogt hoved herinde som kan svare på mit spørgsmål 🤞
Skal have skiftet hoveddøren (vi er ikke ligefrem håndværkere😆🙈 men kan dog få rabat på døre hos familiemedlem, så nu prøver vi😅). Kan hurtigt læse mig til på nettet, at vi skal måle udvendigt fra mursten til mursten (hulmål).. problemet er så at huset er pudset.. Måler man så fra puds til puds? I så fald er hullet større indvendigt🙈 eller skal vi banke pudsen ned? (planen er alligevel at sandblæse og få nyt puds på engang). I forhold til fuger så ser jeg ikke rigtig nogen 😅 men huset er fra 1940 så ved ikke om man bare ikke brugte fuger dengang 🤔 eller om der er pudset ud over dem🤯På forhånd tak!

Mvh Lene

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har fundet isolering da jeg lige ville prøve at kigge efter en mursten 🙈

 

Hvis du måler den gamle karm udvendigt og den nye bestilles på samme mål så kan de jo byttes ud med hinanden. det er vigtigt at karme har målet udvendigt da der er forskel på hvor tykt karmtræet er hos de forskellige fabrikanter. Hvis der ikke er en fuge så skal den være mindre for at du kan fuge og gøre det tæt omkring den. Jeg tror ikke den viste dør er den originale så der er nok en fuge som er skjult af pudset.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svar! 😊 Det lyse meget klogt 😄👍 vi fik banket noget mere puds ned og fik målt fra ydre karm til ydre kram, så må vi se hvordan det ender 😆🙈🤞
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis