Erfaringer med Ifø & Gustavsberg Rimfree fritstående toiletter.

Erfaringer med Ifø & Gustavsberg Rimfree fritstående toiletter.

Jeg skal til at “pimpe” mit badeværelse og gæste toilet.
I den forbindelse havde jeg tænkt mig at udskifte de gamle toiletter.
Men når man undersøger det lidt nærmere, så bliver jeg forvirret på et lidt højere plan, derfor jeg gerne høre, om der er nogen her, som der har erfaring med disse typer toilletter.
Jeg kan rundt omkring læse at folk skriver at de sprøjter vand ud på gulvet og at der ikke er så meget træk i afløbet, som på den gamle type af toiletter.
Jeg kan da også se at afløbshullet på fx Ifø er væsentligt mindre end på mine gamle toieletter.
Samt at producenterne selv har skrevet at toiletterne kan være svære at holde rene og til kalker lettere pga af, at det nutildags er forbudt at bruge bly og zink i glasuren.
Så er der nogen her på forumet, der har erfaring med disse nyere typer af toilletter de vil dele, eller skal jeg blot rense og renovere mine 2 gamle toiletter.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hooker mig lige på her - er ved at renovere bad

Mvh Troels
Jeg prøver lige igen, er der slet ingen her på forumet som der kender til problemerne med de Rimfree toiletter og at det åbenbart er helt almindeligt med et vand “efterløb” som med vores kalkholdige vand giver kalkaflejninger i kummen osv - osv.
Eller er det kun nogle brokhoveder på Trustpilots som der oplever disse ting?

Link.
https://dk.trustpilot.com/review/ifo.dk

Der er skrevet et indlæg. De rimfree toiletter er ikke sværere at holde end andre toiletter.

fase
Jeg følger også lige med her og håber at høre nogle erfaringer. Står selv og skal vælge og er lidt bekymret for om det giver problemer med ekstremt hårdt vand som vi har her. 

Mvh. AllanE
Annonce
Jeg har ikke erfaringer med præcist disse modeller. Men jeg høre jævnligt brok (berettiget) fra min kone om at vores nye rimfrie toilet er dårligt Og at tis rester mm er mere synlige.
det er ikke altid at hele kanten skylles som på reklamefilmene og derved kan der ligge lidt rester og røre ind
disse er jo synlige på et rimfrit…
jeg købte og installerede et duravitt med speciel `clean belægning` Og den `skjulte` montage var smart og fungere fint.

den specielle belægning som man tilkøber i durawitt giver jeg ikke meget for idet der allerede 10 mdr efter er kalkbelægninger trods vi hver uge renser (vi bor i kbh med hårdt vand)
jeg ved dog ikke hvordan det ville være uden.

jeg syntes også at det skylder dårligt men måske ikke kun fordi det er rimfrit - det er nok fordi det er en `moderne` Spare Kumme som bruger så lidt vand at man er nød til at trække ud 4 gange for at få lorten væk….kan ikke se at det spare vand….

jeg ville ikke vælge rimfrit igen
Jeg har et ifø spira art (rimfree) i gulvstående model. Vi har ikke haft problemer med at der sprøjter vand ud. Dog vil jeg sige at det er sværere at holde fri for kalk end vores gamle toilet. Det er noget med at man ikke længere bruger bly og zink i glasuren. Der er dog ikke værre end at vi bruger 5 minutter om ugen på lige at give det en gang wc-rens og så er det altså som nyt igen. Bare sørg for at den wc-rens du bruger er stærk nok. ph skal gerne være mellem 2 og 3.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et væghængt Ifö Spira Art (rimfree). Hvis både låg og bræt er oppe, når der skylles ud, kan der nogle gange sprøjte nogle få dråber ud på gulvet. Det er dog ikke nede fra kummen af. Det er det "rene" vand der lige er kommet ud af cisternen. Det skyller rigtig godt. Både 1 og 2.

Jeg har ikke problemer med kalkaflejringer i toilettet, men jeg har også kun haft det 10 måneder.

Min eneste anke er, at toilettet ikke er godt designet til folk som tisser stående. Hvis man ikke rammer vandet, så sprøjter det så højt op af skålen, at vandet ikke skyller det med ud. Og hvis man har børn der ikke gider sidde ned, så må man man indstille sig på lidt mere rengøring. Jeg ved ikke om det er et problem der er isoleret til den væghængte model. 
Tak for svar, man kan åbenbart stadigvæk købe Ifø toiletter med skyllekant, så for at udgå evt. problemer og fordi jeg har lidt svært ved at se hvorfor, at jeg så skulle købe et Rimfree toilet, så har jeg besluttet at købe to nye toiletter med skyllekant.
Udseende  mæssig så er de 2 typer på ydersiden og med “låget” lukket ned fuldstændig ens.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis