Ventilation ved fladt tag

Hejsa

Jeg skal have skiftet taget på min garage fra stål-trapez plader til tagpap, og har derfor nogle spørgsmål, som jeg håber, I vil hjælpe med :)

Da hældningen på taget ikke er særlig høj, tænker jeg at ligge to-lags. Skal det bare ligges ovenpå en 15mm krydsfiner plade, eller vil jeg få problemer med fugt ved at benytte dem?

Det er en uopvarmet garage (28kvm), men med isolering af taget, for at holde den værste rust væk fra værktøjet. Derfor skal der jo være 50mm ventilation imellem undertaget og isoleringen. Hvordan laves dette i enderne af gavlen? Skal der bare være åbent hele vejen hen imellem tag og facedebrædderne, med et gitter for at holde dyrene væk?

Ligeledes, da det er en uopvarmet garage, skal der vel ikke monteres en dampspærre?

På forhånd tak :)
Azkaban
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der kan hjælpe? :)
Hejsa

Jeg har fundet dette billede, som jeg tænker at lave det, da jeg ikke har noget udhæng :)
Hvad med mine andre spørgsmål? :)
Jeg synes det giver fin mening, det du skitserer.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der skal ikke monteres dampspærrer i en uopvarmet garage.
Hejsa
Jeg har nu pillet loftet ned, og set hvordan tagkonstruktionen er.
Spærene sidder på tværs, hvilket gør det besværligt at lave ventilation i begge ender, da den støder op mod husets murstens gavl.

Vil det være nok, at lave det som på det billede, som jeg har indsat den 12/1, hele vejen rundt på det røde område forneden og så undgå at lave ventilation opad huset. Og så eventuelt borer en masse huller i spærrerne, så luften kan cirkulere rundt?

Med venlig hilsen
Azkaban
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis