Ud eller indvendig isolering

Godt nytår

Jeg spekulere lidt i om jeg skal foretage udvendig eller indvendig isolering. Det er til en muret staldbygning og den skal laves om til bolig. (med de nødvendige tilladelser).

Jeg har 2 løsninger i tankerne. Hvis det er udvendig isolering kan jeg benytte multipor isoleringsplader, hvis det er indvendig, gips plade væg med almindelig isolering mellem lægter. Jeg har dog læst at isoleringspladerne giver et bedre indeklima og en 30% forøgelse i isolering - men det gætter jeg på om man sætter multipor pladerne indvendig.

Jeg vil dog allerhelst lave den udvendige isolering, men den er lidt dyrere og svære at lave - måske lidt mere tid. Ligeledes, så skal jeg indvendig til at fræse ud til strøm i murværket, som jeg heller ikke er så glad for. Tager jeg fejl?

Er der nogen som har en holdning til dette som kan hjælpe mig i hvilken beslutning som vil være den rette?

Som oplysning så er der pt ikke nogle vinduer - dem etablere jeg. Taget går godt ud over ydremuren så det er ikke et problem.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også