Skinnende mærker på lakeret gulv efter malertape

Hei!I mit forsøg på at skåne gulvet i vores lejede hus under en stor omgang græskarskærring - tapede jeg affaldssække fast på gulvet. Brugte almindelig hvid malertape til formålet.Da jeg tog det af, var der efterladt mange og lange “skinnende” skjolder hvor tapen var. De er helt glatte, har ingen “kanter” og klistre ikke. Det er som om lakken på gulvet er fuldstændig ændret der hvor der var tape.

Har forsøgt at skrabe det af. Har forsøgt at varme op med strygejern og så skrabe. Har slebet med sandpapir korn 240. Alt sammen uden held.

Er pænt meget i panik da huset som sagt er lejet, og tanken om hele depositummet ryger fordi jeg har ødelagt gulvet i et forsøg på at passe på det, det er ikke til at bære.

Håber inderligt nogen her kan hjælpe!

Gulvet er fyrtræsparket, med hvad der ser ud som et veldig tyk lag lak. Nok sidst lakeret i 2013-ish. (Vi har boet her 1 år).

Mvh, Louise.

(Har forsøgt med et foto. Men det er svært at gengive da det især ses når lys rammer det. Det reflektere lys virkelig meget)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vask gulvet som du plejer og se tiden an. Det er set før at mærker som dine (blanke partier) retter sig efter et stykke tid.
Malertape kan være noget, som fanden har skabt. I forbindelse med corona har vi på min arbejdsplads haft lavet nogle afmærkninger på gulvet med malertape, og visse steder har det også efterladt lim. Men de steder hvor vi intet gjorde, er det efterhånden forsvundet. Men en kollega fik en lys ide og mente at man bare kunne varme det af - og det skulle han aldrig have gjort. Alle de steder hvor han varmede kan man nu tydeligt se limen stadigvæk, på trods af gentagne gange gulvvask - også med maskine. Det skal siges, at det er linoleum gulv. Men opvarmning er absolut ikke godt.
Vi har ikke haft tid til endnu at prøve at eksperimentere med at finde noget, som evt. kan opløse limen uden at ødelægge noget. Du må heller ikke slibe, det vil helt sikkert kunne ses efterfølgende på et lakeret gulv.
Så prøv at følge Rantzaus råd indtil en har det gyldne råd om noget som er sikkert at bruge. Pas på med eksperimenter - det vil ofte  kun gøre det værre.
I øvrigt er det ikke fyrretræsgulv du har, men så vidt jeg kan se, er det med stor sandsynlighed egetræ.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også