Størrelse på varmtvandsbeholder

Jeg har fået et tilbud på udskiftning af 160l varmvandsbeholder og fjernvarmeunit fra Germix. Prisen er inkl moms med opsætning og bortskafnibg af gammelt anlæg 48.500 dkk.

Er det københavnerpriser eller helt normalt?
Og er størrelsen på 160l overdimensioneret til en familie på 2 voksne og to teenagers?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://naturliggas.dk/produkter/gemina-termix-vx-1-fjernvarme/
Jeg har ingen forstand på, hvor hurtigt den fyldes igen med fjernvarme, men vores 110L med naturgas er for lille. Fruen er ikke tilfreds, og der findes da intet værre end at gå i bad og det bliver lunkent efter 3 minutter.
Hr Schmidt skrev den 04-01-2022 20:25:39

Jeg har ingen forstand på, hvor hurtigt den fyldes igen med fjernvarme, men vores 110L med naturgas er for lille. Fruen er ikke tilfreds, og der findes da intet værre end at gå i bad og det bliver lunkent efter 3 minutter.

 Så tror jeg der er noget galt med dit system. Vi har naturgas, og en 100 l varmtvandsbeholder. Vi kan ikke nå at løbe den kold da den er i stand til at varme vandet i samme tempo som vi bruger det. 

Har du overvejet noget ala det her i stedet for en varmtvandsbeholder?
https://www.billigvvs.dk/danfoss-redan-akva-lux-ii-velegnet-i-alle-en-familie-bolig-til-1-2-lejligheder-493367
Annonce
Jeg tror tilbuddet er lavet med udgangspunkt i de godkendte units, som passer til Hofor. Det virker til at de opererer med en fjernvarme unit og en beholder tilknyttet.

Men ja, synes også avancen er lige lovlig høj. Men vi har gang i en masse andre VVS-relaterede opgaver, hvorfor det ville være fedt at arbejde sammen med den samme VVS'er.
BTA Handyman skrev den 04-01-2022 20:36:56

 Så tror jeg der er noget galt med dit system. Vi har naturgas, og en 100 l varmtvandsbeholder. Vi kan ikke nå at løbe den kold da den er i stand til at varme vandet i samme tempo som vi bruger det. 

 Nu vil jeg ikke deraile tråden, da jeg som sagt ikke aner noget om, hvor hurtigt fjernvarme fylder beholderen, og ja, der er uden tvivl noget galt med mit system (eller det er underdimensioneret).

Mindes jeg for 8 år siden gav 16.000 for opsætning af komplet ny 160 liter metro el vandvarmer (ingen unit) incl nye rørføringer (5 meter) så der er helt sikkert sket noget med priserne siden 😲

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hr Schmidt skrev den 04-01-2022 22:58:23

 Nu vil jeg ikke deraile tråden, da jeg som sagt ikke aner noget om, hvor hurtigt fjernvarme fylder beholderen, og ja, der er uden tvivl noget galt med mit system (eller det er underdimensioneret).

 Men hvor gammel er din varmtvandsbeholder. Nu er det ikke fjernvarmen der fylder din beholder, det gør vandværket og så løber der bare varmt vand i en spiral inde i beholderen som varmer vandet op. Men grunden til jeg snakker om alderen er at der vil sætte sig kalk i din varmtvandsbeholder over årene som både gør den mindre effektiv men som også kan optage ret meget plads i beholderen så den reelle kapacitet kan være langt fra 110 l. 

Hvis anodestaven er væk kører du på chancen.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis