Størrelse på varmtvandsbeholder

Jeg har fået et tilbud på udskiftning af 160l varmvandsbeholder og fjernvarmeunit fra Germix. Prisen er inkl moms med opsætning og bortskafnibg af gammelt anlæg 48.500 dkk.

Er det københavnerpriser eller helt normalt?
Og er størrelsen på 160l overdimensioneret til en familie på 2 voksne og to teenagers?
Jeg har fået et tilbud på udskiftning af 160l... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
MLU skrev den 05-01-2022 06:02:21

Mindes jeg for 8 år siden gav 16.000 for opsætning af komplet ny 160 liter metro el vandvarmer (ingen unit) incl nye rørføringer (5 meter) så der er helt sikkert sket noget med priserne siden 😲

Du valgte en 160 liter. Hvor mange mennesker er der i din husstand og er du tilfreds med den størrelse? 

Vi er 2 voksne og 3 børn og har sidebadekar. Vi skiftede til nyt brusehoved som desværre ikke er en sparemodel og her har vi udfordringer når teenagerene går i bad. Så er der ikke nok varmt vand. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU skrev den 05-01-2022 08:23:18

Vi er 2 voksne og 3 børn og har sidebadekar. Vi skiftede til nyt brusehoved som desværre ikke er en sparemodel og her har vi udfordringer når teenagerene går i bad. Så er der ikke nok varmt vand. 

 Det lyder til at min familie på 4 vil have brug for de 160l også.

JakobGad skrev den 05-01-2022 11:47:34

 Det lyder til at min familie på 4 vil have brug for de 160l også.

 Hvis du så også lige smider jeg ikke hvor mange tusinde kroner efter et nyt badeværelse, badekar osv. så GIDER man da bare ikke stå og mangle varmt vand. Medmindre at der væsentligt dyrere at få monteret, drifte eller der ikke er plads. 

PS. allerede da min 110L var nymonteret løb man tør, og det var før vi fik badekar/dobbeltbrus/blev 5 i familien.
Hr Schmidt skrev den 05-01-2022 20:28:15

 Hvis du så også lige smider jeg ikke hvor mange tusinde kroner efter et nyt badeværelse, badekar osv. så GIDER man da bare ikke stå og mangle varmt vand. Medmindre at der væsentligt dyrere at få monteret, drifte eller der ikke er plads. 

PS. allerede da min 110L var nymonteret løb man tør, og det var før vi fik badekar/dobbeltbrus/blev 5 i familien.

 Der sidder nok en føler i din beholder, hvis den er ført for langt op har du mindre varmt vand. Vi har en 30 l. i sommerhuset det rækker fint til brusebad.

Annonce
Jeg tror jeg lander på 160. Så er jeg på den sikre side og der er vand vi har gæster boende.
Tak for alle svarene og bud.
Det burde være indlysende, men husk at varmtvandsbeholderen skal være fremstillet til fjernvarme og ikke til eget fyr. Fjernvarmemodellerne har større total overflade på varmespiralen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis