Tilbagevendende luft i nye radiatorer

Jeg har fået nye radiatorer i stueetagen for 2-3 uger siden.

Der er flere af dem (specielt en enkelt - tror det er den første radiator efter fyret) som bliver ved med at stå og "risle" med vandet i nærheden af termostaten.
Det lader kun til at være når termostaten kun er lidt åben.

Jeg har luftet dem ud flere gange og nu kommer der vand ud når jeg udluftet. Dog med en anelse luft nogle gange.

Huset er 2 plan (stueetage + kælder).
7 nye radiatorer i stueetagen og 2 ældre i kælderen. Ingen problemer med dem i kælderen.
Bosch gasfyr er montret i kælderen og trykket ligger på 1.5-2 bar så det burde være fint.
Det er et 2-strengs system.

Alt vand har været tappet af i forbindelse med montering, men tænker ikke der går flere måneder inden det er helt "dødt" igen?

Nogle bud på en løsning eller nogle tips?


mvh
Jeppe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at lufte radiatoren ud, indtil der ikke er mere luft i systemet.

fase
Luften kommer netop fordi du har fået "rent" vand i anlægget.
Jeg fik for år siden skiftet en radiator på vores første sal, og da kom der der også nyt vand på.
Her "kostede" det udluftning i flere omgange i et par måneder indtil alt vandet var "afgasset".
Jeg skal dog stadig lufte ud ca en gang om året og så efterfølgende fylde lidt mere vand på anlægget...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enig🙂
Alternativet er vel, hvis du kan.. at placere en autoudlufter et højere sted, end din radiator.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis