Opfyldning af pool

Hej LDS:-)

Jeg er i gang med at fjerne en indendørs pool. Den er støbt op i armeret beton. Solidt arbejde fra 60erne.

Poolen er over 2 meter dyb på det dybeste. Vi har lavet en del store huller i poolen, så der ikke står fugt i bunden af den. Der er en del såkaldt "promenadedæk" omkring poolen som har hakket af (i relativt små stykker) og kommet i bunden og dækket med 0-8 bundsikringsgrus med lidt ler i og pladevibreret per ca. 30 cm.

Den "lasagne" har vi kørt i en 3-4 lag nu, og det virker virkeligt hårdt. Kan vi forsætte den procedure helt op til det kapillarbrydende lag (jeg havde tænkt 400mm isolering, der så også kan gøre det ud for det kapillarbrydende lag)?

Eller skal jeg hellere smide 30-40 cm stabilgrus til sidst og så et tyndt afretterlag i sand?

På forhånd tak for hjælpen:-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I kan godt fortsætte. Selv om du laver det med stabilt grus længere oppe, så bliver det ikke bedre. Hvis din bund synker lidt, så følger stabilt grus m.m. også med.
Jeg ville nok vælge 15 cm tykkelse pr. vibrering, men det kommer naturligvis an på hvilken størrelse vibrator i kører med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis