Isolere vandrør

På grund af kondens vil jeg gerne isolere mit indvendige vandrør. Røret målet 36 mm i diameter, men jeg kan ikke finde Rockwoll rørskåle i denne størrelse. Hvad gør man så?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 03-01-2022 12:40:36

Bruger  en 35 mm.
35 mm rørskål

Hehe, men det vil passe, når nu røret er 36 mm?

sliveren skrev den 03-01-2022 13:17:22

Hehe, men det vil passe, når nu røret er 36 mm?

Du kan få dem i jævne spring indtil ca 60mm

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg var i en nogenlunde lignende situation. For mange forskellige størrelser på rør og lidt i tvivl om, hvad diameteren på noget af det var. Jeg endte med at købe noget i retning af det her. Alt efter hvordan dit rør sidder, kan det måske bruges. Jeg vil dog tilføje, at det var lidt bøvlet. Det er nok tiltænkt et noget større rør. Jeg ville nødigt ligge med hovedet inde i et underskab og prøve at tvinge det om noget i et hjørne eller sådan noget.
Annonce
Allan A skrev den 03-01-2022 13:29:20

Jeg var i en nogenlunde lignende situation. For mange forskellige størrelser på rør og lidt i tvivl om, hvad diameteren på noget af det var. Jeg endte med at købe noget i retning af det her. Alt efter hvordan dit rør sidder, kan det måske bruges. Jeg vil dog tilføje, at det var lidt bøvlet. Det er nok tiltænkt et noget større rør. Jeg ville nødigt ligge med hovedet inde i et underskab og prøve at tvinge det om noget i et hjørne eller sådan noget.

Det vil jeg prøve. Dele af rørene sidder desværre tæt på væggen, så det kommer til at kræve lidt “nørklen” frem og tilbage for at få det sat på, men det der virker til at kunne bruges. Jeg giver den et skud :)

sliveren skrev den 03-01-2022 13:17:22

Hehe, men det vil passe, når nu røret er 36 mm?

 Jeg er helt sikker på, at en rørskål på 35 mm kan bruges på et 36 mm rør


fase
Det er alt for besværligt og dyrt  med lamel isolering. Da det er koldt vands rør vil skum rørskåle være nok. Er det derimod varmerør så er rockwool eller glasuld meget bedre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis