Spartling: pæn overgang mellem to væge

Det er to vægge med multiplader og to lag grovsoartel. Der hvor de to vægge mødes er der huler og ujævnheder. Har tips og tricks til at få overgangen helt lige og pæn? :)

Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tager en bredspartel og trækker spartel fra hjørnet og ud på væggen, vandret.

Pas nu på med ikke at få lavet du er lag for klumpede og ujævne, træk det lidt strammere af, og giv det flere gange i stedet, hvis du ikke er så trænet i det.
Så er det lettere at styre, og mindre at slibe efterfølgende.

Man vil gerne spare på slibearbejdet, hvis man kan, da det sviner.

Efter begge vægge er slibet glatte, fuges reven med akrylfuge. Hvis der skal filt på, fuges efter filten er skåret ind i hjørnet.

Elektronikteknikeren
kan noget ala det her bruges?
https://www.stark.dk/gyproc-gab-aquabead-hjoernespartelprofil-43-43-mm-3000-mm?id=4120-1502184

Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
Det bruger man på udvendige hjørner af gips, for at beskytte dem. Du skal blot have en fuge.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også