Vandlås i 25 cm vandrør

Jeg har et afløb i en gammelt malkerum i en stald, hvor afløbet er forbundet direkte til kloarken og der kommer derfor til at lugte ret fælt. Jeg vil derfor gerne montere en vandlås men det første problemer at gulvafløbet bare er et 25 cm betonrør der er ført op til gulvhøjde og det andet problem er at det skal kunne tage ret meget vand, f.eks. når sandfilteret til mit vandværk laver tilbageskyl. Hvordan får jeg bedst sat en vandlås i det rør?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har haft lidt af det samme i min garage når poolpumpen returskyller mit sandfilter.
Der findes vandlåse som indsats til 110mm rør ved ikke om det er egnet ift flowmængde eller om det passer på dit rør? Alternativt skal der brydes op og laves en s-lås under gulvniveau.
/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jo jeg kunne godt lave en plade i plast eller aluminium som jeg monterer en vandlås i, det er en god ide, hvis der ikke findes noget færdigt som man kan købe
Jeg tror ikke du behøver ø 110, mon ikke ø 75 mm er rigeligt, med mindre du har et stort vandværk. Jeg vil nu gætte på at din pumpe giver ca. 3 m3 / time.
Lige en ide til fastgørelse af pladen med vandlåsen. Du kunne måske finde en stump plastrør med stor godstykkelse i ca. ø 250. Du skal bruge ca. 5 cm rør, som du limer og skruer fast i dit betonrør. Så har du noget at fæstne pladen med vandlåsen i. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis