Hej,
Jeg har et terrændæk (ca. 100mm) af beton i mit hobbyrum, som jeg er i gang med at renovere. Det meste af betonen er meget grovkornet og pletvis ujævn, støbt med meget store sten, hvor det nærmest ligner, at cement og sand (det fine) er slidt væk.
Det behøver ikke være i vater (det ville også kræve et kæmpe lag i den ene ende af rummet), da jeg vil lægge gulv med strøer og spånplader, men jeg vil gerne have betonen lidt mere plan, så det bliver nemmere at lægge kiler til opklodsning af strøer.
Kan jeg bare støbe et tyndtflydende betonlag på 1-2 cm ovenpå den eksisterende beton, og glatte det med spartel eller en retskinne, så ujævnhederne bliver glattet nogenlunde ud? Nærmest ligesom hvis man spartler huller og ujævnheder i træ.
Jeg har set der findes gulvspartel, f.eks. "Weber gulvafretning grov", men det koster kassen - 99 kr. pr. 15 kg pulver, så det vil potentielt koste tusindvis af kroner, da jeg har ca. 15 m2 ujævnt gulv. Beton kan jeg blande selv meget billigere med støbemix og cement.
Her er et billede hvor det er værst: