Termostat på Damixa brusearmatur sat sig fast

Hej.Jeg har kun iskoldt vand fra mit brusearmatur, idet den man drejer på for at indstille temperaturen, har sat sig fast, så man ikke kan dreje den (den til højre på billedet). Der er en rød knap på, som er den der normalt låser temperaturen på det man har indstillet den til.
Nogen der har et bud på, hvordan man kan fikse det?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man skal da ikke købe nyt før en rep er afprøvet. https://www.billigvvs.dk/damixa-tmc-kar-brusebatteri-krom-sorte-greb-204435?gclid=Cj0KCQiAlMCOBhCZARIsANLid6bP3h-L6wkTJafzNShMn_QsxLAS3lN-bQS0SRphrx8VMYsFv5zbrxUaAku9EALw_wcB  Se under reservedels oversigt så får du en ide om hvordan du skiller det ad. Husk at lukke for vandet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Vores armatur drillede på samme måde. Jeg afmonterede og satte 2 stk muffer på væggen sådan at vandet kunne genåbnes.
Dernæst skilte jeg armaturet i atomer, afkalkede hele baduljeg natten over i en klodskasse og så blev det samlet igen. Alle gummipakninger fik rigeligt armaturfedt og alle gevind ditto.
Netto kostede det 2 dage, 2 slutmuffer i 3/4” og en tube hanefedt for at reddet et armatur til ca 1000kr i nypris. 
Jeg iler lige med tak for svar - der gik lige lidt corona i det - men har nu forsøgt mig med lidt vold for at få temperaturføleren fri, en tang og hele armaturet til afkalkning som en skrev, men lige lidt hjalp det, så jeg købte et nyt og nu virker det. Det kunne sikkert have lykkedes at få føleren løs på en ell. anden måde, men længtes eft. et varmt bad.
Hvis jeg var dig, lukkede jeg for vandet, tog armaturet af, åbnede for hovedhanen i 3 sekunder. Så får du skudt alt det slam og skidt ud, der typisk lægger bag armaturet. Du kan evt. lige få en til at holde en spand for rørene, hvis du er bange for at få vand ud over det hele. Der er fuldt tryk på direkte fra vandværket. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis