Lion batteri til handicap scooter

Jeg har en kabine scooter.
Batterierne er ved at være halv døde. Og tænkte at skifte dem ud med li-on batteri
Laderen jeg har købt kan lade li-on batteri.

Har kikket på dem her. Kan sendes fra Tyskland.

Jeg er med på tyngdepunktet bliver flyttet. Og jeg skal lave en trækolds da de fylder mindre.
Og jeg må finde ud af at lave stikkene om.

Men er der andet jeg ik har tænkt på der kan blive et problem? 

Der sidder hvis nok 2x 55ah i dag i den.

Ny viden er spændene.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil nok ikke kunne trække så meget strøm ud af de batterier, som dit køretøj kræver.

Jeg ville gå efter et par AGM batterier på 50 aH (eller et på 100aH hvis den køre på 12 volt og der er plads, det er lidt billigere end at købe 2x50 aH )

Vi prøver igen, i morgen --
Har du nogle ide til om hvordan jeg finder ud af hvor meget jeg kan trække ud af batterier?
Tænker til de her priser så kunne jeg jo næsten købe 4 stk. For 2 alm batteriers pris?

Scooteren kører 6 eller 12 km i timen. Så det går ikke vildt hurtigt i forvejen. Men har jo ik lyst til at det går ned på fx 3 og 6km fordi motoren ik får strøm nok. 

Ny viden er spændene.
Hvilke batterier har du nu? 

fase
Der står ikke noget om hvor mange ampere, man kan trække ud af de batterier du linker til.
Ved du hvor mange ampere dit køretøj trækker max ?
et 50 ah amg, kan man trække 750 aH ud af i startstrøm.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 31-12-2021 15:06:35

Der står ikke noget om hvor mange ampere, man kan trække ud af de batterier du linker til.
Ved du hvor mange ampere dit køretøj trækker max ?
et 50 ah amg, kan man trække 750 aH ud af i startstrøm.

 Nej det ved jeg ikke. Har du nogle ide om man kan læse det på. Motoren. Eller om der burde være et klister mærke på den? 

Jeg må kikke efter næste jeg besøger mine forældre. 

Ny viden er spændene.
Et tang ampere meter kan vel ret nemt afsløre strømtrækket i givne situationer. Trækmotoren ligner sikkert en alm. start motor og gashåndtag/speeder en variabel ampere begrænser.  

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis