Hej alle
Vi har fået fjernet en skorsten tidligere på året og har siden da oplevet vand fra loftet flere gange.
Tømrerne, der har fjernet skorstenen, har flere gange været ude og kigge på det og fandt til sidst årsagen - en tegl var faldet ned ved siden af vinduet og der løb vand igennem. Dette fik de fikset og siden da har det holdt tørt... Indtil i dag.
Da vi ligger med Covid-19 herhjemme kan vi desværre ikke ringe efter en professionel og derfor spørger jeg jer kloge mennesker..
Mellem inddækning og tegl er der en slags "flamingo masse" (se billeder) som lukker hullet mellem teglene og vindues indækningen. Denne flamingo masse er knækket (cirka 15-20 cm længde) af der hvor tømreren har repareret teglene og var faldet ned i inddækningen, hvilket betyder vandet hober sig op og er løbet ned under taget (der er intet undertag).
Jeg har fjernet "flamingo massen", men nu er der så direkte hul imellem, hvor der kan flyve vand ind..
Hvordan lukker man dette hul? Kan man sprøjte noget skum ind eller skal jeg finde ud af hvad den "flamingo masse" hedder?
På forhånd tusinde tak.