Geberit indbygningscisterne bliver ved at løbe

Hej. Min indbygningscisterne fra geberit løb over med vand så jeg har skilt både bundventilen og svømmeventilen ad for at afkalke. Det er lykkedes mig at få vandet til at stoppe med at løbe to gange nu, men efter noget tid begynder det at løbe igen. Det er som om at svømmeventilen ikke får lukket ordentlig til og når jeg har skilt det ad er det som om at pakningen i svømmeventilen ikke lukker ordentligt til, og der samler sig ganske få småsten. En af delene tid til vandtilførslen er gået lidt i stykker men der drypper ikke vand derfra (se billede). 
Hvad kan det skyldes at vandet efter noget løber over igen?
På forhånd tak.
Mvh Karina 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo nok, som du selv er inde på, svømmeventilen der ikke lukker tæt, den kan nemt udskiftes med ny.

Mvh. Ole
Hej Ole.
Tak for dit svar. Jeg prøver at købe en ny svømmeventil og håber at det løser problemet. Jeg kan ihvertfald ikke se at jeg kan samle den på andre måder som skulle få det til at virke.
Mvh Karina 
Du må meget gerne rappportere hvordan det går for jeg har det samme problem, har skiftet bundventilen, men det hjalp ikke. Problemet har været der fra cisternen blev monteret men det løber kun meget svagt så man lægger ikke rigtigt mærke til det men der dannes kalkaflejringer og det ser man selvfølgelig.
Vi havde samme udfordring. Skilte ventilen ad og afkalkede & gav hanefedt hvor jeg kunne. Bundventilen blev også afkalket og pakningerne smurt.
Det lyder spøjst med småsten i din flyder - er alt kalk fjerner i ventilen/tilløbet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis