Hævet udestue

Hej
Jeg kunne bruge lidt gode råd.
Jeg skal lave en udestue på ca.16 m2 som skal kobles på et allerede liggende sommerhus. Sommerhuset ligger på en skrånende grund og udestue skal være i den side hvor grunden skråner. Gulvet i udestue er derfor fra 1 til 1,30 m over jorden (for at flugte med gulvet i sommerhuset. På den side af sommerhuset er gulvniveau omkring 90-100 over jordplan). Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst laver en konstruktion der holder. Er det fornuftig at lave randfundament til jordniveau med fundablokke ovenpå til lidt under gulvniveau, hvor der så kan være jerngevind i som skrues fast på bundrem med ca 1 meters afstand. På den måde kan jeg så i den ene side lave en lille dør til havegrej mv. Alternativt skal bundremmen stå på randfundamentet og så gulvet starte en meter oppe på bjælkerne (væg-spærtræ), men det er vel for meget belastning på vægspærrene? Og den sidste løsning jeg overvejer er om punktfundament med bjælkesko kunne være nok, men det tror jeg bliver for sårbart overfor vridning af vind/blæst? Udseendemæssigt er ikke så vigtigt, da jeg har tænkt at beklæde det med træklinkbeklædning, så det passer til resten af huset og det meste af udestue vil være vinduer/døre.
På forhånd tak for hjælp! 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg siger udestue mener jeg så måske vinterstue, da den skal isoleres og fungere ligesom resten af huset
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis