Afstand til ventilation mellem undertag og isolering

Hej alle

Jeg har fået nye spær på huset = 295 mm. Der er lagt nyt undertag og tag = Banevare + Tegltag
Der er lagt 240 mm. Isolering som holdes oppe af ståltråd indvendigt.
(Næste skridt er dampspær og yderligere 45 mm isolering).
Der er brugt 2 lag Isover isolering - der burde jo være 55 mm spalte til ventilation (295 mm spær - 240 mm isolering).
Men jeg synes dog at isoleringen udvider sig lidt.

Hvordan vil I sikre at afstanden til ventilation mellem isolering og undertag holdes?

Der isoleres helt til kip.
Ved tagfod er der monteret win win plader, så her der god ventilation og win/win pladerne sikrer desuden afstand til undertag.

Mange tak for hjælpen - Rigtig godt nytår :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det betyder ikke noget om der kun er 30-40 mm afstand nogen steder bare der er god sprække / ventilation både ved tagfod og i rygning. Det vil typisk være midt imellem spær at undertag hænger lidt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Mange tak for svar :-)

Hvis jeg nu gerne vil være helt sikker på at der er ok afstand hele vejen fra tagfod til kip - er der så en måde man gøre det på?

Når jeg isolerer indefra. Er bange for at når dampspær sættes op at det så presser isolering op mod undertag.

Tak for hjælpen :-)
Jeg har et par enkelte steder hvor der er pres på fra isolering. Der har jeg hængt 2 stk 50  mm plastrør "lodret" op imellem hvert spær Jeg har så ikke loft til kip med skunk og lofts rum over på 1.sal. Jeg har set et sted hvor man har anvendt 8 x 150 mm rionet til at holde isolering på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis