Multiplader med træskellet i spærtræ

Hej,

Jeg har et spørgsmål om multiplader og træskellet til et sommerhus. Jeg har tænkt mig at bygge et træskellet i spærtræ 45x100mm med multiplade elementer (gasbeton) som ydervæg der skal pudses.

Jeg vil fæste multiopladerne til træ-skelettet evt. med fjederbeslag, vinkelbeslag eller evt. en syntetisk rem der kan give sig.
Er der nogen der vil støtte mig i at det er en acceptabel måde at jeg laver muren?

Med venlig hilsen
Alexsiw
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok en af de dårligste kombinationer jeg kan komme i tanke om. Hvis formålet er at lave en pudset facade, kan der blot opskrues en ventileret cement plade som der pudses videre på.

Multipladen er ikke egnet, da den arbejder meget forskelligt fra trækonstruktionen. Den bliver også svær at fugthåndtere/ventilere korrekt.

Den optager også meget plads kontra dens isoleringsevne. Det kan bedre svare sig at bygge en tidssvarende ramme i mindst  200mm spærtræ, og isolere denne. Det giver den slankeste profil.

Elektronikteknikeren
Hej,
Det er ikke en løsning jeg vil anbefale.

Du kunne evt. overveje at bruge Termoblokke / sandwichblokke (udbydes under forskellige navne af flere forhandlere.

Fordelen ved den type blok, er at du får en sandwichmodel med formur, isolering og bagmur i ét produkt.
Jeg har selv bygget haft stor succes med et kælderbyggeri med samme princip. Her brugte jeg RC Kælderblok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis